Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Baltieji rūmai: Kinija prekybos kare pralaimėti gali daug daugiau

Kinija prekybos kare pralaimėtų daugiau daugiau, nei Jungtinės Valstijos, bet Vašingtonas vis dar lieka atviras diskusijoms su didžiausiu savo prekybos partneriu, teigia Baltųjų rūmų patarėjas ekonomikos klausimais Peteris Navarro. Prekybos ginčas tarp dviejų didžiausių pasaulio ekonomikų dar labiau paaštrėjo pirmadienį, kai JAV prezidentas Donaldas Trumpas pagrasino Kinijai naujais importo tarifais.
Kinijos ir JAV vėliavos
Kinijos ir JAV vėliavos

Naujai pasiūlyti tarifai, kurie apimtų didelę dalį Kinijos eksporto į JAV, buvo atsakas į Pekino paskelbtus tarifus Vašingtonui.

Tačiau P. Navarro antradienį bandė ginti agresyvią Baltųjų rūmų prekybos politką.

„Akivaizdu, kad Kinija pralaimėti gali daug daugiau“, – žurnalistams sakė P.Navarro, pridūręs, kad Kinija praėjusiais metais į JAV eksportavo prekių už 500 mlrd. JAV dolerių.

Palyginti, kinai iš Jungtinių Valstijų importavo prekių už 130 mlrd. JAV dolerių, teigė jis.

P.Navarro taip pat dar kartą pabrėžė, kad Kinija naudoja nesąžiningas prekybos praktikas – kibernetines vagystes, valstybės remiamus įmonių įsigijimus, priverstinį technologijų perdavimą ir eksporto apribojimus – siekdama tapti dominuojančia valstybe naujosios pramonės sektoriuose.

„Svarbu suvokti, kad Prezidento Trumpo veiksmai savo esme yra visiškai gynybiniai. Jie yra skirti nuo agresyvaus Kinijos elgesio apginti svarbiausius amerikiečių technologijų sektoriaus laimėjimus“, – gynėsi P.Navarro.

Anot jo, pastangos įtikinti Pekiną pasikeisti buvo nesėkmingos. Tačiau P.Navarro teigė, kad JAV visada yra pasiruošusi dialogui.

„Telefonų linijos yra atviros. Jos visad buvo atviros“, – sakė patarėjas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?