Skaitytojai nurodė ne vieną atvejį, kai dėl naujo mokėjimo būdo kilo smulkių nesklandumų. Antai, banko DNB klientas skundėsi, kad sausio mėnesį nebuvo nuskaičiuota jo įmoka „Compensa“ gyvybės draudimui. Kitas šio banko klientas guodėsi, kad viena „Omnitel“ sąskaita buvo apmokėta sklandžiai, o kita liko neapmokėta. SEB klientai gavo žinutes apie sausio mėnesį neapmokėtas „Skynet“ interneto sąskaitas. Problemų kilo žmonėms, kurie anksčiau pagal vieną tiesioginio debeto sutartį dengdavo keleto šeimos narių mobiliojo telefono sąskaitas.
Laikini nesklandumai
Neverta stebėtis, jei įgyvendinant tokio dydžio pokytį kai kurios įmonės susidūrė su trumpalaikiais nesklandumais išsiunčiant pirmąsias elektronines sąskaitas savo klientams, – teigė S.Abraškevičius.
Bankai pripažįsta, kad dideli pakeitimai galėjo sukelti laikinų nepatogumų įmonėms ir klientams, tačiau visi nesklandumai greitai sutvarkomi. Be to, problemų nėra tiek daug.
„Neverta stebėtis, jei įgyvendinant tokio dydžio pokytį kai kurios įmonės susidūrė su trumpalaikiais nesklandumais išsiunčiant pirmąsias elektronines sąskaitas savo klientams.
Mūsų banko žiniomis, visos įmonės rado būdų, kaip išspręsti susidariusią situaciją, ir pasitelkusios turimas tiesioginės klientų komunikacijos priemones apie tai informuodavo savo klientus, pavyzdžiui, savitarnos svetainėse, interneto svetainėse ir kitur.
Jei mokėtojams kyla klausimų dėl elektroninių sąskaitų pateikimo ar apmokėjimo termino, sąskaitose nurodytų sumų – visų pirma patariame kreiptis į sąskaitą išrašiusią ir siunčiančią įmonę, tai yra, į paslaugos teikėją“, – 15min teigė banko „Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius.
Pasak jo, elektroninių sąskaitų automatinio apmokėjimo ir tiesioginio debeto įmokos nurašymo datos gali skirtis. Sąskaitos apmokėjimo datą patartina pasitikslinti su paslaugos teikėju, ji taip pat nurodoma ir išrašytoje elektroninėje sąskaitoje, kurią galima rasti interneto banke.
„Tiems, kurie tiesioginiu debetu mokėdavo už kitus asmenis, patariame papildomai pasitikslinti su paslaugų teikėju, ar tokia galimybė išliko ir perėjus prie elektroninių sąskaitų.
„Swedbank“ duomenys rodo, jog absoliuti dauguma bendrovių, besinaudojusių tiesioginiu debetu lėšoms surinkti, apsisprendė teikti elektronines sąskaitas savo klientams“, – teigė banko atstovas.
Sąskaitos apmokamos ne iš karto
SEB banko Verslo plėtros departamento direktorius Linas Januševičius 15min nurodė, kad klientams taip pat reikia laiko priprasti prie naujos paslaugos. Pavyzdžiui, žmonėms kyla klausimų, kodėl jie prisijungę prie banko internetu randa neapmokėtų elektroninių sąskaitų.
„Paslaugų tiekėjai sausį pateikė pirmąsias elektronines sąskaitas klientams, jos buvo sklandžiai apmokamos klientų pasirinktu būdu – automatiškai arba atliekant vienkartinius pinigų pervedimus.
Dalis klientų gavę elektronines sąskaitas savo interneto banke skambindavo pasiklausti, kodėl jos, pasirinkus automatinį apmokėjimą, nėra apmokamos iškart. Svarbu atkreipti dėmesį, kad elektroninės sąskaitos, jei klientai nėra pasirinkę kitaip, automatiškai yra apmokamos per tris dienas po gavimo interneto banke, taigi, klientai, gavę elektroninę sąskaitą, kelias dienas ją interneto banke mato neapmokėtą, kad turėtų laiko išsamiai susipažinti“, – paaiškino L.Januševičius.
Pasirinko 99 proc.
Paslaugų tiekėjų perėjimas prie elektroninės sąskaitos vyko palaipsniui gruodžio mėnesį ir sausio pradžioje, todėl kai kurios įmonės savo klientams sąskaitas pateikė vėliau.
Apmokėjimui galima pasirinkti vieną iš nurodytų dienų: paskutinę apmokėjimo termino dieną arba trečią kalendorinę dieną po sąskaitos gavimo interneto banke, arba, jei paslaugų teikėjas nustato elektroninės sąskaitos mokėjimo laikotarpį, – konkrečią dieną, įeinančią į nurodytą laikotarpį.
„Paslaugų tiekėjų perėjimas prie elektroninės sąskaitos vyko palaipsniui gruodžio mėnesį ir sausio pradžioje, todėl kai kurios įmonės savo klientams sąskaitas pateikė vėliau. Dėl to irgi sulaukėme klientų klausimų, kurie teiravosi, kada juos pasieks elektroninės sąskaitos“, – sakė SEB atstovas.
Jis patikslino, kad dauguma paslaugų tiekėjų, už kurių teikiamas paslaugas anksčiau vartotojai atsiskaitydavo tiesioginio debeto būdu, pasirinko elektronines sąskaitas.
Tuos vartotojus, kurių paslaugų tiekėjai nepasirinko teikti elektroninių sąskaitų, SEB bankas asmeniškai informavo, patardamas jiems susisiekti su paslaugų tiekėjais ir susitarti dėl tolesnio iš jų gaunamų sąskaitų apmokėjimo būdo, kad jie laiku atsiskaitytų už suteiktas paslaugas. Tokių tiesioginio debeto sutikimų, kurie nebuvo pakeisti elektroninėmis sąskaitomis, dalis SEB banke yra labai maža – vos 0,7 procentai.
Kiekvieną skundą nagrinėja individualiai
Banko DNB atstovė spaudai Rasa Petruškevičiūtė 15min nurodė, kad šiuo metu elektroninės sąskaitos paslauga veikia be didesnių sutrikimų, tačiau ši paslauga tiek proceso, tiek technologine prasme sudėtingesnė nei tiesioginio debeto paslauga, todėl pasitaiko pavienių atvejų, kai dėl ne vienodo technologinio paslaugos supratimo ir pasirengimo, kyla nesklandumų
„Visus šiuos atvejus nagrinėjame individualiai ir kartu su tiekėjais bei kitais paslaugos partneriais ieškome sprendimų. Privatūs klientai kilus klausimams gali kreiptis į savo paslaugos tiekėją arba į mūsų Kontaktų centrą“, – nurodė pašnekovė.