Lietuvos banko tyrimas rodo, kad beveik keturi iš dešimties (39 proc.) šalies gyventojų per pastaruosius trejus metus susidūrė su finansiniais sukčiais. Iš jų 6 proc. susiviliojo ir nukentėjo finansiškai, 33 proc. sukčių kėslus atpažino ir finansinės žalos išvengė.
Pernai sukčiavimo atakų prieš bankų klientus mastas ir toliau augo – 3,5 karto padaugėjo vartotojų ginčų su bankais dėl apgaulės būdu prarastų lėšų kompensavimo.
Šiemet per pirmąjį ketvirtį Lietuvos bankas gavo daugiau kaip 1000 įvairių kreipimųsi dėl finansinių paslaugų, o nusiskundimai dėl sukčiavimo sudarė apie penktadalį.
15min jau aprašė ne vieną atvejį, kai klientas, supratęs, jog tapo sukčių auka vos pinigai rezervuojami jo sąskaitoje, iš karto kreipiasi į savo banką ir praneša policijai, tačiau bankai vis tiek nestabdo pinigų pervedimo ir nusiunčia mokėjimą sukčiams.
PLAČIAU SKAITYKITE: „1000 eurų į orą“: mamos banko kortele pasinaudojusi dukra užkibo ant sukčių jauko, bankas pinigų sulaikyti negalėjo
Kodėl? Ir ką tuomet gali padaryti patys gyventojai, įkliuvę į sukčių spąstus? Pasirodo, egzistuoja galimybė mokėjimą atšaukti ir pačiam banko klientui.