Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Bankų paslaugos per pandemiją: pirmiausia – nuotoliniu būdu

Per pastaruosius 12-a mėnesių apie pusę šalies gyventojų nė karto nesilankė banko skyriuje, parodė Lietuvos bankų asociacijos (LBA) atlikta visuomenės apklausa. Tuo metu banko išmaniąją programėlę klientai vidutiniškai atsiverčia kartą per dieną, o į interneto banką per naršyklę užsuka kas antrą, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Internetinė bankininkystė
Internetinė bankininkystė / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Visuomenės apklausos duomenimis, per pastaruosius metus banko skyriuje nesilankė 48 proc. gyventojų. Prieš metus tokių buvo tik trečdalis.

Savo ruožtu LBA surinkti naujausi bankų duomenys rodo, kad elektroninėmis paslaugomis aktyviai besinaudojantys klientai per mėnesį prie savo interneto banko paskyros per naršyklę jungiasi vidutiniškai 15-a kartų, o banko mobiliąja programėle pasinaudoja net apie 30 kartų.

„Šiandien, norint sutvarkyti didžiąją dalį savo finansinių reikalų, pakanka prisijungti prie savo interneto banko, o jeigu juo nesinaudojate – pasiskambinti banko telefonu ir pasitarti. Beje, LBA narių duomenimis, apie pusę telefonu besikreipusių klientų klausimų pavyksta išspręsti nuotoliniu būdu ir į skyrių atvykti nė nebereikia“, – sako Aidas Budrys, laikinasis LBA prezidentas

Lietuvos bankų asociacijos nuotr./Aidas Budrys
Lietuvos bankų asociacijos nuotr./Aidas Budrys

Kaip ir anksčiau, apklausoje dalyvavę klientai nurodė dažniausiai bankuose lankęsi norėdami pasiimti pagamintą mokėjimo kortelę (28 proc.). Įsidėmėtina, kad esami Lietuvoje veikiančių bankų privatūs klientai (gyventojai) gali mokėjimo korteles užsisakyti internetu ir gauti jas paštu. Pakeitus gyvenamąją vietą, rekomenduojama atnaujinti atitinkamus duomenis banko kliento anketoje, nes kortelės siunčiamos joje nurodytu adresu.

Apsilankyti skyriuje gali prireikti norint atnaujinti prisijungimo priemones – pavyzdžiui, gauti naują PIN kodų generatorių.

Nuo pavasario, kai buvo įvestas karantinas, šalies bankai skiria vis daugiau pajėgų konsultuoti klientus nuotoliniu būdu: telefonu, el. paštu, interneto svetainėse ir kitais elektroniniais kanalais. Svarstant apsilankyti skyriuje, klientams patariama pirmiausia susipažinti su aktualia informacija dėl paslaugų teikimo konkretaus banko interneto svetainėje bei užsiregistruoti vizitui iš anksto. Išvengus laukimo eilėje, sutaupoma vertingo laiko ir išvengiama nereikalingų kontaktų.

Bankų patalpos ir bankomatai yra reguliariai dezinfekuojami, skyriuose laikomasi saugaus atstumo, bankų darbuotojai aprūpinti apsaugos bei dezinfekcijos priemonėmis. Vis dėlto, pajutus į peršalimą panašius simptomus bei saugant save ir kitus, vizito į padalinį primygtinai rekomenduojama atsisakyti.

Tie gyventojai, kurie iki šiol nesinaudojo finansinėmis paslaugomis internetu, tačiau norėtų jas išbandyti, kviečiami išmėginti demonstracinį interneto banką.

Išmokti naudotis elektroninėmis paslaugomis internetu, o drauge – ir elektronine bankininkyste, visi norintieji gali dalyvaudami nemokamuose projekto „Prisijungusi Lietuva“ mokymuose, kurie šiuo metu rengiami internetu. Registruotis galima mob. tel. 8 620 20 961, el. p. mokymai@vipt.lt arba užpildžius formą svetainėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?