15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 12 19 /10:32

Bešeimininkis turtas realizuojamas ir naikinamas nepakankamai efektyviai

Valstybiniai auditoriai nustatė, kad bešeimininkis, konfiskuotas, paveldėtas, į valstybės pajamas perduotas turtas, daiktiniai įrodymai, lobiai ir radiniai realizuojami ir naikinami nepakankamai efektyviai, neužtikrinama tinkama tabako ir jo gaminių naikinimo kontrolė.
Pinigų dalybos
Pinigų dalybos / Kasparo Krafto/BFL nuotr.

„Šalyje yra daugybė kontrabandines prekes naikinančių įstaigų, kai kuriose jų nepakankama naikintinų prekių kontrolė, o tai atveria kelius tabakui ir jo gaminiams, alkoholiniams gėrimams ir kitoms naikintinoms prekėms patekti į juodąją rinką“, – sako valstybės kontrolierė Giedrė Švedienė.

Didžiausią kiekį tabako ir jo gaminių, etilo alkoholio ir alkoholinių gėrimų naikina Lietuvos Respublikos muitinė, Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT), Policija ir Valstybinė mokesčių inspekcija. Šiose institucijose naikinimą organizuoja Centralizuotas muitinės sandėlis, šešios VSAT rinktinės, dvidešimt devynios policijos įstaigos bei jų struktūriniai padaliniai ir dešimt apskričių valstybinių mokesčių inspekcijų. Audito metu nustatyta, kad Policijos departamentas ir VSAT centrinė įstaiga neturi pakankamos informacijos apie padaliniuose saugomus tabako gaminius ir jų naikinimą. Alytaus ir Telšių apskričių valstybinėse mokesčių inspekcijose nustatyti tabako ir jo gaminių naikinimo atvejai nepagrįsti pakankamais šių gaminių sunaikinimo faktą patvirtinančiais įrodymais.

Nustatyta, kad muitinė negali užtikrinti ES muitinio statuso neturinčių prekių priežiūros, nes negauna visos informacijos apie kitų institucijų sulaikytas tokias prekes arba gauna ją pavėluotai.

Realizuoti bešeimininkį ir kitą minėtą turtą pavesta Valstybinei mokesčių inspekcijai ir LR Muitinei. Auditoriai pastebėjo, kad Vilniaus apskrities mokesčių inspekcija šią funkciją atlieka nepakankamai efektyviai: vertybinių popierių nerealizavo, buvo realizuota tik mažiau negu pusė turimo nekilnojamojo turto, tauriųjų metalų gaminiai (juvelyriniai aukso dirbiniai) irgi nebuvo parduoti, nes jų kaina neatitiko rinkos kainos, o nukainojimo galimybės nebuvo išnaudotos. Dėl nustatytos per aukštos parduodamų transporto priemonių kainos ilgėjo jų realizavimo laikas, prastėjo jų techninė būklė ir mažėjo už šias transporto priemones gaunamos lėšos.

VMI akcentuoja, kad vertinant realizuotiną turtą institucijos specialistai griežtai vadovaujasi galiojančiais teisės aktais bei siekia kuo didesnės naudos valstybės biudžetui.

Iki šiol nėra tikslios apskaitos, kokia yra viso valstybei perduoto bešeimininkio ir kito minėto nekilnojamojo, kilnojamojo ir finansinio turto (vertybinių popierių ir kt.) vertė, kiekis, jo administravimo kaštai.

„Institucijos, kurių misija – administruoti mokesčius, saugoti valstybės sienas ar užtikrinti viešąją tvarką, turėtų atsisakyti joms nebūdingų bešeimininkio ir kito turto sandėliavimo, saugojimo, perkainojimo ir realizavimo ar naikinimo funkcijų“, – sako Giedrė Švedienė.

Siekiant, kad šis turtas būtų efektyviau administruojamas, Valstybės kontrolė rekomendavo Vyriausybei nekilnojamąjį turtą ir vertybinius popierius perduoti administruoti Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui, taip pat numatyti priemones centralizuotai administruoti kilnojamąjį turtą.

VMI: bešeimininkis, konfiskuotas ar kitaip valstybei perduotas turtas realizuojamas griežtai vadovaujantis teisės aktais

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) informuoja, kad vertina Valstybės kontrolės atlikto valstybinio audito „Bešeimininkio, konfiskuoto ar kitaip valstybei perduoto turto realizavimas ir naikinimas“ išvadas ir rekomendacijas, tuo pačiu pažymėdama, kad šių metų įvykdyti struktūriniai pokyčiai bei toliau vykdomas VMI veiklos optimizavimas jau leidžia efektyviau vykdyti audituotas funkcijas.

Šiais metais VMI prie FM įsteigti Kompetencijų centrai – departamentai, kurie tam tikras administravimo funkcijas perėmė iš apskričių valstybinių mokesčių inspekcijų, todėl ir  bešeimininkio, konfiskuoto ar kitaip valstybei perduoto turto realizavimas šiuo metu jau vykdomas centralizuotai, naudojant geriausią kitų valstybių praktiką.

VMI akcentuoja, kad vertinant realizuotiną turtą institucijos specialistai griežtai vadovaujasi galiojančiais teisės aktais bei siekia kuo didesnės naudos valstybės biudžetui.

Bešeimininkio, konfiskuoto ar kitaip valstybei perduoto turto naikinimo procese VMI specialistai dalyvauja kartu su kitų institucijų atstovais. Atsižvelgdama į Valstybės kontrolės išvadas VMI griežčiau kontroliuos naikinimo procedūrų įforminimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais