Bitkoino vertė pirmą kartą viršijo 60 tūkst. dolerių

Bitkoino vertė šeštadienį pirmą kartą trumpam buvo viršijusi 60 tūkst. dolerių (50,3 tūkst. eurų), populiariausiai pasaulio virtualiai valiutai su didėjančia korporacijų parama tęsiant rekordinį brangimo etapą.
Bitkoinas
Bitkoinas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Bitkoino vertė visų laikų rekordinę 60 012 dolerių ribą pasiekė 11 val. 49 min. Grinvičo (13 val. 49 min. Lietuvos) laiku, skelbiama svetainėje „CoinMarketCap“.

Bitkoino vertė sparčiai kilo nuo praėjusių metų kovo, kai ji buvo ties 5 tūkst. dolerių riba. Kilimą skatino interneto atsiskaitymų milžinės „PayPal“ pranešimas, kad ji leis sąskaitų turėtojams naudoti kriptovaliutą.

Praėjusį mėnesį Elono Musko elektromobilių gamintoja „Tesla“ į šią skaitmeninę valiutą investavo 1,5 mlrd. JAV dolerių, o socialinio tinklo „Twitter“ vadovas Jackas Dorsey ir repo magnatas Jay-Z paskelbė kuriantys fondą, padėsiantį siekti, kad bitkoinas taptų „interneto valiuta“.

Tarp kitų prisidėjusiųjų yra Volstrito bankas „BNY Mellon“, investicijų valdymo gigantė „BlackRock“ ir antra pagal dydį pasaulyje mokėjimų sistema „MasterCard“.

2009-aisiais sukurtas bitkoinas didelio dėmesio sulaukė 2017-aisiais, kai jo vertė nuo mažiau nei 1 000 dolerių sausį pakilo iki kone 20 tūkst. dolerių gruodį.

Netrukus tas virtualus „burbulas“ sprogo ir bitkoino vertė ėmė smarkiai svyruoti, o iki 2018-ųjų spalio nukrito žemiau 5 tūkst. dolerių ribos.

Tačiau pernai vykęs augimas buvo nuoseklesnis. Investuotojus ir Volstrito finansų milžinus traukė didelis augimas, pelno ir turto diversifikavimo galimybė, apsauga nuo infliacijos.

Bitkoinais prekiaujama per decentralizuotą blokų grandinę. Sistemai reikia didžiulės kompiuterių apdorojamosios galios transakcijoms. Tą galią suteikia „kasėjai“, kurie viliasi gauti naujų bitkoinų už transakcijų duomenų patvirtinimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis