Krovinių ekspedijavimo ir tiekimo grandinės valdymo bendrovės „Balti Logistika“ Lietuvos padalinio vadovės Jūratės Cimanavičienės teigimu, krovinių gabenimo jūrą brangimą daugiausia lėmė Kinijos ir Europos prekyboje išaugęs prekybos disbalansas – viruso mažiau paveikta Kinija mušė eksporto rekordus, tuo tarpu eksportas iš Europos į Kiniją dėl pandemijos apribotos gamybos mažėjo.
Jos teigimu, situacijai rinkoje užsitęsus, tikėtina, gali brangti produktai ar prekės, kurie dažniausiai gabenami jūrų maršrutais.
Antrinės „Maxima LT“ įmonės „Maxima International Sourcing“, kuri yra atsakinga už „Maxima grupės“ prekių užsienyje pirkimą ir tiekimą, vadovė Agnė Voverė sakė, kad prekybos tinklas iš Kinijos daugiausia gabena pramonines prekes, tokias kaip indai ir namų apyvokos reikmenys, žaislai, tekstilės gaminiai bei sakė pastebėjusi, kad gabenimo kaina išaugo beveik penkis kartus.
Pasak jos, gabenimo kainų pokyčiai gali turėti įtaką prekių kainoms, tačiau tai priklauso nuo pačios prekės – kuo jos smulkesnės, tuo mažesnė įtaka galutinei jos kainai.