Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Brangstantys miežiai tirpdo gamintojų pelnus

Kylančios žaliavų kainos jaukia salyklo gamintojų planus. Nors užsakymų gausa gamintojai nesiskundžia, dėl žaliavų ir gaminio kainų skirtumo šiemet didesnio pelno nesitikima.
Lietuvoje nuimtas rekordinis grūdų derlius.
Grūdai / Tomo Urbelionio/BFL nuotr.

Verslininkai skaičiuoja, kad pernai derliaus nuėmimo metu tona salyklinių miežių kainavo apie 450 litų, šiemet už žaliavą jau tenka mokėti 700–800 litų, rašo „Verslo žinios“.

„Žaliavos labai pabrango, o priežastys vis tos pačios – sumažėjęs derlius. Maža to, prastesnė ir grūdų kokybė. Susiduriame su tokiu paradoksu: už prastesnę kokybę mokam kur kas daugiau“, – sakė Panevėžio bendrovės „Viking malt“ vadovas Darius Vilkas.

Panevėžio „Viking malt“ šiuo metu dirba visu pajėgumu. Pasak D.Vilko, pernai bendrovė pagamino apie 44 tūkst. tonų salyklo, šiems metams jau sudaryta 47 tūkst. tonų vertės sutarčių. Iš viso bendrovė per metus gali pagaminti apie 60 tūkst. tonų. 40 proc. bendrovės produkcijos iškeliauja į eksporto rinkas: Rusiją, Moldovą, Lenkiją, kitas Baltijos šalis.

„Šiemet išlieka tos pačios rinkos, galbūt didės Rusijos rinkos dalis“, – sakė D.Vilkas.

Bendrovės „Kupiškio salyklas“ direktorius Darius Klikūnas skaičiavo, kad žemės ūkio produkcija itin brango po naujų metų, kainos per trumpą laiką esą šoktelėjo nuo 660 litų iki kone 800 litų už toną. Tačiau galutinio produkto – salyklo tokiais šuorais branginti galimybių nėra, tad nuspręsta mėnesiui pristabdyti gamybą.

„Per brangi žaliava. Dabar pas mus atostogos, po savaitės kitos vėl paleisime gamybą“, – sakė vadovas.
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?