„Gruodį užsienio turistai išleido daugiau nei 725 mln. svarų sterlingų (830 mln. eurų), nes atpigęs svaras kalėdiniu laikotarpiu į Jungtinę Karalystę atviliojo „Brexit“ turistų, siekusių pigiau apsipirkti“, – teigiama banko kortelių duomenų apdorojimo bendrovė „Worldpay“.
Jos ataskaitoje nurodoma, kad mokėjimų užsienio bankų kortelėmis skaičius gruodį, palyginti su tuo pačiu mėnesiu prieš metus, padidėjo 22 proc. Dėl to mažmenininkai papildomai gavo 130 mln. svarų.
Turistai iš Honkongo Britanijoje gruodį išleido 69 proc. daugiau nei prieš metus tuo pačiu laikotarpiu, o atvykėliai iš Jungtinių Arabų Emyratų – beveik trečdaliu daugiau. Kinų turistų išlaidos padidėjo 24 proc., o rusų – maždaug ketvirtadaliu.
Prancūzų ir vokiečių turistai Britanijoje gruodį išleido 14 proc. daugiau nei prieš metus.
„JK mažmeninės prekybos centrai, ypač Londono Vest Endas, veikia kaip lankytojų iš viso pasaulio magnetas. Ir jie tapo dar patrauklesni dėl atpigusio svaro“, – sakė „Worldpay“ vadovas Jamesas Frostas.
Po šoką sukėlusio britų sprendimo išstoti iš Europos Sąjungos svaro kursas JAV dolerio atžvilgiu krito iki žemiausio per 31 metus lygio, o euro atžvilgiu jis sumažėjo iki aštuonerių metų žemumų. Tiesa, vėliau svaras šiek tiek atsigavo.