Britų parlamentarai ragina šalyje įvesti „latės mokestį“

Didžiosios Britanijos parlamentarai penktadienį paragino vyriausybę įvesti mokestį vienkartiniams kavos puodeliams ir nustatyti terminą iki 2023 metų, kad visi jie būtų perdirbami. Priešingu atveju siūloma juos visai uždrausti.
Vyras su kava išsinešimui
Vyras su kava išsinešimui / 123rf.com nuotr.

Kiekvienais metais Jungtinėje Karalystėje yra sunaudojama maždaug 2,5 mlrd. vienkartinių popierinių kavos puodelių, kurių viduje yra plastiko sluoksnis. Tačiau perdirbamas tik kas 400-asis toks puodelis, savo ataskaitoje perspėjo Britanijos parlamento Aplinkosauginio audito komiteto nariai.

„Kavos puodelių gamintojai ir platintojai nesiėmė veiksmų padėčiai taisyti, o vyriausybė sėdi rankas susidėjusi“, – pareiškė komiteto pirmininkas Mary Creagh, paraginusi rengti „perdirbimo revoliuciją“.

Parlamentarai siūlo įvesti 25 pensų (28 euro centų) vadinamąjį „latės mokestį“ vienkartiniams kavos puodeliams. O gautos lėšos būtų skirtis gerinti perdirbimo infrastruktūrą.

Vienkartinius kavos puodelius yra sunku perdirbti, nes jų viduje yra plastiko sluoksnis, kad puodelis būtų atsparus vandeniui. Parlamentarai ragina nustatyti terminą iki 2023 metų, kad visi vienkartiniai puodeliai būtų perdirbami. „Jeigu tikslas nebus pasiektas, tuomet vyriausybė turėtų visiškai uždrausti vienkartinius kavos puodelius“, – sakė komiteto pirmininkė.

Šiuo metu keli kavinių tinklai Britanijoje siūlo nuolaidą klientams, kurie atsineša savo daugkartinio naudojimo puodelius kavai. Pavyzdžiui, 329 sumuštinių parduotuves visoje šalyje turintis tinklas „Pret A Manger“ šią savaitę tokią nuolaidą padvigubino iki 50 pensų.

Tačiau M.Creagh mano, kad tokios nuolaidos nėra efektyvi priemonė, skirtingai nuo mokesčio. Ji priminė, kad Anglijoje apmokestinus plastikinius maišelius, jų sunaudojimas per pirmuosius metus krito 83 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis