Išgelbėjo brolį
Numeriu 118 paskambinusi vyresnio amžiaus moteris skundėsi, kad negali
susisiekti su broliu mobiliuoju telefonu, o laidinio šis neturįs. Moteris labai pergyveno dėl brolio, verkė į ragelį. Konsultantė pagal adresą nustatė, kad nors brolis ir neturi fiksuoto telefono ryšio, tačiau jo kaimynė tokia paslauga naudojasi.
„Padiktavau kaimynės numerį ir pasiūliau paskambinti ir paprašyti, kad nueitų pažiūrėtų, ar su broliu viskas gerai – gal bus geranoriškas žmogus ir padės bėdoje. Moteris labai dėkojo už sprendimą“, – pasakojo konsultantė.
Po kurio laiko senutė vėl paskambino į 118 ir papasakojo istorijos tęsinį: ji pasinaudojo patarimu ir paskambino kaimynei. Ši sutiko pažiūrėti, ar jos broliui viskas gerai. Paaiškėjo, kad brolis buvo pargriuvęs ir susižalojęs. „Man tai buvo pati geriausia diena darbe – padėjau pagelbėti žmogui, o klientė apipylė mane padėkomis, linkėjo sveikatos ir visko, ko širdis geidžia“, – emocijų neslėpė darbuotoja.
Padėjo surasti vaiką
Kartą klientų vadybininkė Loreta Strupienė sulaukė skambučio: moteris ašarodama kalbėjo, kad pasiklydo jos septynmetė dukrelė. Loreta pasiūlė moteriai kreiptis į policiją, tačiau ši ir toliau prašė surasti dukrą.
„Išsiaiškinau, jog mažoji turi mobilųjį, paprašiau moters, kad ji bandytų skambinti dukrai ir paklaustų, gal šalia ji mato kokią parduotuvę ar didesnį pastatą. Mergaitė pasakė, kad yra šalia IKI prekybos centro, paminėjo dar kelias parduotuves. Nustatę mergaitės buvimo vietą, paprašėme jos laukti parduotuvėje, kol atvyks mama. O moteriai nurodžiau maršrutą, kuriuo ji nuo namų galės nuvykti iki parduotuvę. Po pusvalandžio ji jau buvo su savo dukrele“, – šypsosi Loreta.
Tarnybos darbuotojams yra tekę būti ir žvaigždėmis-kelrodėmis: padėjo žmonėms rasti kelią vykstantį į Krekenavą, nes šie buvo pasiklydę kažkur miškuose.
Kartais konsultantams tenka pakliūti į tokias situacijas, kad belieka sakyti, jog yra Dievo pirštas. Į 118 paskambinusi moteris pranešė, kad rado pamestus dokumentus: gimimo liudijimą, receptą ir siuntimą pas odontologą ir teiravosi pametusio žmogaus kontaktinio numerio.
„Tos mergaitės, kuriai priklauso dokumentai, kontaktų neradau, tačiau įdėmiai pažiūrėjusi į vardą ir pavardę, supratau, kad tai yra mano sesers buvusi klasiokė. Užsirašiau moters kontaktus ir juos persiunčiau dokumentų savininkei – ji susisiekė ir popieriai sėkmingai vėl atsidūrė pas šeimininkę. Su kliente smagiai pasijuokėm dėl tokio smagaus sutapimo“, – pasakojo tarnybos konsultantė.
Atrodo, smulkmena, bet gyvenimą sutrikdo
Klientų vadybininkė Elina Stalionienė prisimena, kaip vieną vakarą telefonu 118 paskambino senyvo amžiaus moteris ir pasiteiravo Lietuvos radijo ir televizijos kontaktų. Konsultantei informavus, kad jų darbo laikas pasibaigęs, moteris pasiguodė, jog jos televizorius nebeveikia, nebėra garso. Pokalbio metu paaiškėjo, kad buvo nuspaustas „Mute“ mygtukas. Galiausiai močiutė rado tą mygtuką ir televizorius „atgavo balsą". Atsidėkodama moteris Eliną pavadino savo gelbėtoja.
Į labiau komplikuotą situaciją buvo patekęs vyras. Jis paskambinęs numeriu 118 paprašė iškviesti taksi į kaimą: artimiausias miestas buvo Vilnius ir iš čia vairuotojui teko važiuoti 60 kilometrų. Bet didžiausia bėda buvo ta, kad skambinęs konkrečiai nežinojo kur esantis. „Jis nurodė kryptį, kokiu keliu važiuoti, kokius namus pravažiuoti, už kokio akmens pasukti į kairę ir iki kokios sodybos atvykti. Klientas nelabai tikėjosi, kad iškviestas automobilis atvažiuos, bet visgi vyrui tą vakarą pavyko grįžti į miestą“, – istorija dalinasi konsultantė.
Prašo ligoninių ir „TV pagalbos“ kontaktų
Žmonės į 118 konsultantus dažniausiai kreipiasi dėl kasdieninių dalykų: teiraujasi vienos ar kitos ligoninės ar poliklinikos kontaktų, klausia, koks yra viešojo transporto tvarkaraštis, kada dirba valstybinės įstaigos, kaip nuvykti pasirinktu maršrutu, per nedarbo dienas padaugėja užklausų dėl didžiųjų prekybos centrų darbo laikų.
Konsultantams tenka labiau pavargti, kuomet jiems tenka konsultuoti žmones dėl konkrečių problemų – tuomet reikia ne tik kontaktų, bet ir įvardinti, kokioje įstaigoje skambinantis gali tikėtis pagalbos. Dalis žmonių paskambinę į 118 prašo iškviesti greitąją pagalbą ar policiją.
Dirbantys 118 pastebėjo ir televizijos poveikį – jei vyksta varžybos, o ypač Olimpiada, tuomet dažnai sulaukiama klausimų apie sportininkų ūgį, svorį, amžių, šeimyninę padėtį ir sudėtį. Savaitgaliais žmonės linkę šauktis laidų „TV pagalbos“ ar „24 valandos“ pagalbos – skambina konsultantėms ir prašo šių laidų kūrėjų kontaktų.
Ar dažnai tenka sulaukti klientų padėkų? Kristina Mikalčiūtė sako, skambinantys dažniausiai dėkoja už suteiktą informaciją. „Ypač daug dėkingumo sulaukiame, kuomet skambutis mums būna „paskutinis šiaudas“ – žmogus būna kitur ieškojęs informacijos, tačiau jos neradęs. Pasitaiko atvejų, kuomet dėkojama ne tik už informaciją, tačiau ir už gražų, malonų balsą“, – sako Kristina Mikalčiūtė. Ji prisimena vieną istoriją, kuomet moteris ieškojo obuolių spaudyklos adreso – konsultantė padėjo, o moteris buvo tokia laiminga, kad jei būtų buvusi arčiau, būtų atgabenusi sulčių.
Užklausos keičiasi priklausomai nuo sezono
Kaip teigia Gina Grigaliūnienė, išorės klientų aptarnavimo padalinio vadovė, užklausos priklauso tiek nuo sezono, tiek nuo metų laikų – žiemą žmonės ieško šilumos tiekėjų, o vasarą – poilsio paslaugų.
„Vasarą sulaukiame daugiau užklausų dėl viešbučių kontaktų kurortiniuose miestuose, taip pat domimasi kelionių agentūromis, įvairių kelionių maršrutais. Tuo tarpu paskelbus šildymo sezoną didžiausia aktualija tampa šilumos tiekėjų kontaktai, taip pat klausiama kokie yra dujų ir elektros tarifai“, – dalinasi Gina Grigaliūnienė.
Konsultantai ir be kalendoriaus gali pasakyti, ar artėja rugsėjo 1-oji – tuomet pasipila skambučiai dėl transporto tvarkaraščių. Sezoniškumas fiksuojamas ir kultūros renginių srityje – interesantai rudenį ir žiemą intensyviau klausia, kokie spektakliai, koncertai, kino seansai vyksta vakarais ir savaitgaliais.