Nuo pernai vasarį pasiekto minimumo ateities sandorių kobalto kaina pašoko jau 154 proc., skelbia CNBC.
Ketvirtadienį kobalto kaina viršijo 55 270 JAV dolerių už toną ribą.
„China Molybdenum“ finansų direktorė Rebecca Charlton (CMOC) pažymėjo, kad kobaltas brangsta dėl didžiulės paklausos Kinijoje, kurios valdžia siekia smarkiai padidinti elektromobilių skaičių keliuose.
Šiuo metu CMOC kontroliuoja 15 proc. pasaulinės kobalto rinkos neseniai įvykdytų susijungimų ir įsigijimų sandorių dėka.
2015 metų pabaigoje Kinija turėjo didžiausia elektrinių autobusų parką pasaulyje – 170 tūkst. vienetų. O Kinijos keliais važinėjančių elektromobilių skaičius pernai šoktelėjo 87 proc. ir viršijo 1 mln.
Kinijos valdžia taip pat nurodė, kad iki 2018 metų pradžios elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai privalo sudaryti mažiausiai 8 proc. kiekvieno šalyje veikiančio automobilių gamintojo pardavimų. O iki 2020 metų jie turės sudaryti mažiausiai 12 proc.
Be to, pastaraisiais metais pasaulyje susidarė kobalto pasiūlos stygius, nes mažėjo gavybos apimtys Australijoje, Rusijoje ir Zambijoje.