Svarstomais teisės aktais siekiama sukurti optimalią valstybės nekilnojamojo turto valdymo institucinę struktūrą, įdiegti centralizuoto valstybės nekilnojamojo turto valdymo modelį, kuris būtų pagrįstas laipsnišku valstybės nekilnojamojo turto nuomos principo įgyvendinimu, įdiegti centralizuotą valstybės nekilnojamojo turto perdavimo nuosavybėn sistemą, taip pat sudaryti sąlygas sukurti valstybės nekilnojamojo turto valdymo kontrolės sistemą.
Centralizuotą turto valdymą patikėti siūloma valstybės įmonei, kuri turėtų būti sukurta sujungus dvi šiuo metu valstybės nekilnojamojo turto valdyme dalyvaujančias valstybės įmones – Valstybės turto fondą ir Turto banką.
Įmonės veiklos tikslai – įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka įgyvendinti centralizuotą valstybės nekilnojamojo turto valdymą, organizuoti valstybei ir savivaldybėms nuosavybės teise priklausančių akcijų privatizavimą, išieškoti skolas valstybei ir administruoti pagal pavedimo sutartis perduotas paskolas, valstybės garantijas ir kitus turtinius įsipareigojimus, taip pat atlikti kitas įstatymų nustatytas funkcijas.
Numatomos šios pagrindinės įmonės funkcijos: centralizuoto valstybės nekilnojamojo turto valdymo įgyvendinimas; jai patikėjimo teise perduotų valstybei ir savivaldybėms nuosavybės teise priklausančių akcijų privatizavimas; skolų valstybei išieškojimas bei paskolų, perduotų pagal pavedimo sutartis su Finansų ministerija, valstybės garantijų ir kitų turtinių įsipareigojimų administravimas; valstybei nuosavybės teise priklausančio turto valdymo ataskaitų rengimas.
Protokoliniu nutarimu Seimas siūlo Vyriausybei įvertinti galimybes centralizuoti (išskyrus nekilnojamąjį turtą ir akcijas) konfiskuoto, bešeimininkio, valstybės paveldėto, į valstybės pajamas paimto ar perduoto turto, daiktinių įrodymų, radinių ir valstybei priklausančių lobių valdymą ir iki 2015 m. kovo 1 d. pateikti Lietuvos Respublikos Seimui reikalingų teisės aktų pakeitimų projektus dėl šio turto centralizuoto valdymo.