Darbo rinkos pokytis: atlyginimą ir karjerą į antrą planą nustūmė kiti darbuotojų poreikiai

60 proc. pasaulio darbuotojų nejaučia sąsajos su darbine savo veikla, o 19 proc. jaučiasi nelaimingi dirbdami savo darbą, parodė tarptautinės visuomenės nuomonės tyrimų bendrovės „Gallup“ ataskaita. Karjeros ekspertai dalijasi įžvalgomis apie tai, kas šiais laikais svarbiausia darbuotojams ir kodėl atlyginimas bei karjera jiems nebe tokie reikšmingi.
Darbas
Darbas / Shutterstock nuotr.

Nelaimingi darbe nelaimingi ir gyvenime

Praėjusių metų pabaigoje interneto platforma „Zippia“ gilinosi į 34 šalių darbuotojų pasitenkinimo savo darbu situaciją. Paaiškėjo, kad darbine savo veikla nusivylę 21 proc. japonų, 14 proc. portugalų ir 12 proc. prancūzų.

„Jei esate nelaimingi darbe, tikriausiai būsite nelaimingi gyvenime“, teigia Harvardo universiteto profesorius Arthuras C.Brooksas, davęs interviu laidai „The New World of Work“, kurį rengia portalas „Harvard Business Review“ (HBR). Pasak A.C.Brookso, laimingiausi yra tie darbuotojai, kurie jaučia kuriantys savo gyvenimo ir darbo vertę.

Įdomias įžvalgas savo tinklalapyje pateikia ir efektyvaus darbo procesų užtikrinimo programa „TeamStage“. 2023 m. atliktos apklausos rodo, kad tik 12 proc. amerikiečių darbovietę keičia dėl didesnio atlyginimo, o vos 20 proc. JAV gyventojų pasitenkinimą darbu sieja su užmokesčiu.

Poreikiai keičiasi

„Lietuvoje, kaip ir užsienyje, savo darbe žmonės vis dažniau ieško prasmės. Jiems mažiau rūpi atlyginimas ir kilimas karjeros laiptais“, – sakė „VOODOO“ vadovas Saulius Vanagas, kurio agentūra užsiima personalo paieška ir vadinamąja galvų medžiokle.

Pasak pašnekovo, Lietuvos darbo rinkoje prastėja pasitenkinimo darbu ir jo aplinka rodikliai. „Jei dirbi korporacijoje, saviraiškos ne tiek ir daug. Ar funkcinis sraigtelis, kuris suprato esantis viso labo sraigtelis, gali būti labai laimingas?..“ – retoriškai klausė S.Vanagas.

Jei dirbi korporacijoje, saviraiškos ne tiek ir daug. Ar funkcinis sraigtelis, kuris suprato esantis viso labo sraigtelis, gali būti labai laimingas?

„Dabar vieni svarbiausių dalykų darbe – savirealizacija ir savivertė, – pritarė Lietuvos darbdavių konfederacijos (LDK) prezidentas Danas Arlauskas. – Finansinis lūžio taškas toks: pinigai ne patys svarbiausi.“ Anot jo, vietoje poreikio daugiau uždirbti išryškėjo sociokultūros svarba, kuri galioja tiek X, tiek Y, tiek Z, tiek prieš jas buvusiai kartai.

Įvairaus amžiaus grupės ieško savirealizacijos

Remiantis Užimtumo tarnybos paslaugų darbdaviams koordinatorės Brigitos Blavaščiūnienės pateiktais duomenimis, asmenims iki 40 metų dažniausiai vieni pagrindinių darbo lūkesčių yra kolektyvas, hibridinio darbo ir darbostogų galimybės, taip pat – galimybės mokytis ir kelti kvalifikaciją.

Pasak Užimtumo tarnybos atstovės spaudai Mildos Jankauskienės, jaunesniems darbuotojams aktuali nuolatinė mentorystė, mėgstamas ir įkvėpimo suteikiantis darbas, pripažinimas darbo vietoje ir pozityvi atmosfera.

„Prasmės ieškojimas ypatingai svarbus ir perkopusiesiems 40 metų ribą, – pabrėžė darbo rinkos specialistas Saulius Vanagas. – Tokie darbuotojai ieško savirealizacijos, kuri teiktų malonumą.“

Neempatiškas vadovas? Bevertis darbuotojas

„Geras kolektyvas suvokiamas kaip draugiškas, padedantis, aktyvus ir kartu leidžiantis laisvalaikį. Jam priskiriamas ir vadovas, kuris rūpinasi savo komandos darbuotojais netaikydamas psichologinio spaudimo“, – sakė Užimtumo tarnybos paslaugų darbdaviams koordinatorė B.Blavaščiūnienė.

Su šia mintimi sutiko ir S.Vanagas. „Vadovas pirmiausia turi būti strategas, numatantis kelis žingsnius į priekį“, – pabrėžė jis. Anot pašnekovo, vadovaujančiam žmogui svarbu išgirsti kiekvieną darbuotoją - neišklausyti pavaldiniai gali virsti problema.

LDK vadovaujančio D.Arlausko įžvalga skamba panašiai. „Vadovai, kurie neempatiški savo darbuotojų atžvilgiu, turės tik tuos pavaldinius, kurie nesukurs jokios vertės“, – konstatavo D.Arlauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis