„Vietinės produkcijos pasirinkimas – tai tendencija, kuri ryški ne tik Lietuvoje, bet visoje Europoje. Tyrimai rodo, kad Vokietijoje ir Prancūzijoje lokalumas pirkėjams renkantis produktus jau viršija net kainos faktorių, kuris paprastai itin jautrus. Net du trečdaliai europiečių teigia, kad mieliau renkasi vietos gamintojų produkciją. Lietuvoje taip pat stebime nuosaikų šios tendencijos augimą“, – sako Ieva Gindrėnė, „Rimi Lietuva“ Komercijos skyriaus vadovė.
„Lietuviai be galo mėgsta lietuviškus maisto produktus, nes šie jiems asocijuojasi su kokybe ir sveikata. Abu kriterijai dažnai laimi net prieš kainos kriterijų. Paskutiniu metu pastebime meilę ne tik vietos maisto produkcijai, bet ir kosmetikai – čia stebimas spartus lietuviškų prekės ženklų augimas“, – teigia dr. Lineta Ramonienė, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto docentė.
Pasak jos, patriotiškumą ir didžiavimąsi nacionaliniu identitetu skatina ir įvairios globalios krizės: „Įvairių krizių metu vartotojams sustiprėja išlikimo instinktas, kuris lemia įvairius elgsenos pokyčius. Prie jų galima priskirti ir patriotiškumo sustiprėjimą, ypač jeigu krizė yra ne geografiškai lokali, o globali ar apimanti keletą šalių, kaip jau kurį laiką besitęsianti pandemija. Tai susiję su tuo pačiu išlikimo instinktu, kad mums, kaip tautai, kyla pavojus išnykti ir mes prisimename bei labiau vertiname savo nacionalinį identitetą.“
„Rimi“ populiariausių lietuviškų prekių sąrašas išlieka panašus jau keletą metų iš eilės. Šiemet pirmajame penketuke rikiuojasi agurkai, sviestas, kiaulienos faršas ir pienas, grietinė. Praėjusiais metais vaizdas išliko panašus, tik pasibaigus vasarai į penketuką pateko ir mineralinis vanduo. Analizuojant produktų kategorijų lygmeniu, populiariausios – pieno gaminių, duonos ir kiaušių. „Rimi“ prekybos centrų tinkle lietuviški yra 78 proc. duonos produktų, 87 proc. pieno produktų, 82 proc. kiaušinių.