Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Dėl dar vieno niūraus Japonijos ūkio ketvirčio kaltas nepasisekęs ūkio stimuliavimo planas

Japonijos ekonomika susitraukė jau antrąjį ketvirtį iš eilės, o tai verčia abejoti, ar ambicingas šalies premjero Shizno Abe ūkio stimuliavimo planas veikia, rašo naujienų svetainė cnn.com.
Tokijas
Tokijas

Pirmadienį Japonijos ministrų kabinetas paskelbė, kad antrąjį 2015 m. ketvirtį šalies BVP susitraukė 1,6 proc. Nors šis sumažėjimas nebuvo toks stiprus, kaip tikėtasi, tačiau žemyn traukiančios vartotojų išlaidos ir investicijų trūkumas ekonomistų nedžiugina.

Kritikai teigia, kad programa nepasiekė savo tikslo – ženkliai nepadidino ekonomikos augimo.

Nepatenkinamas ekonomikos augimas neliko nepastebėtas S.Abes kritikų, kurie jau seniai kritikavo vadinamąjį „abenomikos“ planą – masinę obligacijų pirkimo kampaniją, struktūrines reformas ir ūkio stimuliavimo programą.

Kritikai teigia, kad programa nepasiekė savo tikslo – ženkliai nepadidino ekonomikos augimo.

„Abenomikos“ planu, kuris buvo pradėtas įgyvendinti 2013 m., Tokijas siekė pagaliau užbaigti keletą metų iš eilės Japoniją kamuojančią defliaciją ir sugrąžinti augimą trečiai pagal dydį pasaulio ekonomikai.

Japonijos centrinis bankas nori, kad 2016 m. vasarą infliacija šalyje pasiektų 2 proc., tačiau finansų ekspertai mano, kad toks noras nerealistiškas.

Prognozuojama, kad Japonijos bankas dar labiau išplės savo ambicingą ekonomikos stimuliavimo programą per ateinančius keletą mėnesių.

Ekonominių tyrimų bendrovės „Capital Economics“ ekspertų teigimu, antroji metų pusė Japonijos ūkiui bus palankesnė ir jis, tikėtina, kad išvengs dar vienos recesijos, o BVP pasistiebs 1 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos