Dėl techninės klaidos verslininkas kas mėnesį VMI įrodinėja, kad nėra skolingas „Sodrai“

Verslininkas Saulius tikina, kad „Sodrai“ nėra skolingas nė cento, tačiau kas iš to – kas mėnesį „Sodra“ vis rodo „vaiduoklinę“ jo skolą, o tai vyrui sukelia nepatogumų išsiimant verslo liudijimą. „Sodra“ problemą žino, tačiau komentuoti atsisako. 
Sodra
Sodra / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Saulius yra muzikantas ir renginių vedėjas, dirba pagal verslo liudijimą 2017 metais. Anksčiau jis dar ir pardavinėjo automobilius – dirbo pagal individualią veiklą, buvo PVM mokėtojas. Tačiau šią veiklą sustabdė, pajamos nebuvo didelės, todėl ir individualios veiklos atsisakė – pradėjo dirbti su verslo liudijimu. Nuo to laiko Saulių persekioja „Sodros“ skola, kuri, jo teigimu, yra menama.

Esu priverstas derinti laiką, stovėti eilėse, aptarnaujančiam VMI atstovui turiu įrodinėti, kad nesu skolingas, turiu prašyti, kad skambintų į „Sodrą“ specialistei dėl nesamos skolos patvirtinimo, dažniausiai pokalbis išsirutulioja į pyktį ir nepasitenkinimą, – skundėsi Saulius.

„Nuo to laiko, kada perėjau prie išankstinio verslo liudijimo, atsirado problema – „Sodros“ sistemoje nuolat rodo nebūtą skolą, realiai jos nėra ir niekada nebuvo, tai sistemos klaida ir problema, kuri yra neišsprendžiama jau ilgą laiką“, – pasakojo Saulius. Kiek skolingas, jis tiksliai nežino – šį mėnesį jam priskaičiuota skola siekia 29 eurus, praėjusį mėnesį buvo per 40 eurų. Jau dvejus metus kiekvieną mėnesį ta skola vis rodoma skirtinga, nors vyras tikina nieko „Sodrai“ neskolingas.

„Kiekvieną kartą išsiimdamas naują verslo liudijimą susiduriu didžiulėmis problemomis: VMI savo sistemoje mato, neva esu skolingas „Sodrai“, ir dėl to neišduoda verslo liudijimo. Kiekvieną kartą norėdamas išsiimti naują verslo liudijimą esu priverstas skambinti į „Sodrą“, kad jie patvirtintų, jog nesu skoloj, ir kiekvieną kartą turiu laukti, kol jie viską patikrins (nors kas mėnesį tas pats kartojasi)“, – pasakojo Saulius.

Kiekvieną mėnesį norėdamas gauti verslo liudijimą jis važiuoja į artimiausią VMI aptarnavimo skyrių Klaipėdoje. Kadangi jis gyvena ne pačiame mieste, tenka nuvažiuoti 60 kilometrų.

„Esu priverstas derinti laiką, stovėti eilėse, aptarnaujančiam VMI atstovui turiu įrodinėti, kad nesu skolingas, turiu prašyti, kad skambintų į „Sodrą“ specialistei dėl nesamos skolos patvirtinimo, dažniausiai pokalbis išsirutulioja į pyktį ir nepasitenkinimą, neva jie neprivalo niekur skambinti, nes tai ne VMI problema ir pan. Išeina, kad turiu maldauti VMI dėl to, kad noriu legaliai dirbti“, – Saulius pasakojo, kad verslo liudijimo dabar, kol „Sodra“ rodo jo skolą, internetu išsiimti jis negali, nors prie kompiuterio truktų vos kelias minutes.

Deja, nors ir labai retai, bet nutinka, kad savarankiškas veiklas pasirinkę gyventojai dėl tam tikrų techninių priežasčių susiduria su nesklandumais, – tiek tepaaiškino „Sodra“.

„Turiu sugaišti pusę dienos laiko, važiuoti 60 km pirmyn-atgal, patirdamas papildomas išlaidas degalų ir automobilio sąnaudų atžvilgiu, esu priverstas derinti laiką su šeima, kartais net vežtis su savimi mažamečius vaikus. Be viso to, kaskart patiriu emocinę įtampą apsilankęs VMI, esu priverstas nervintis, jaudintis ir nuolaidžiauti įstaigos darbuotojams, įrodant, kad tai ne mano, o sistemos kaltė“, – kalbėjo Saulius.

Istorija pasikartojo ir šią savaitę. Paskambinęs į „Sodrą“ jis sužinojo, kad problemą žino, tačiau nieko padaryti negali: „Pokalbio pabaigoje konsultantė dar sugebėjo pasakyti: aš jums siūlau susimokėti tą nesamą skolą, ir tada problemų nebebus, sistema ją užskaitys ir neberodys. Tai buvo pokalbio viršūnė! Niekad neturėjęs skolų, stengdamasis dirbti skaidriai ir legaliai, turiu uždangstyti jų sistemos problemas savo lėšomis? Tai yra nesuvokiama!“

Jis tikino „Sodroje“ girdėjęs, kad jis nėra toks vienintelis žmogus, kuriam dėl kažkokių techninių nesklandumų velkasi skola. „Sodra“ 15min tikino sprendžianti problemą, tačiau išsamiau klausimą komentuoti atsisakė.

„Atsiprašome gyventojo dėl patirtų nepatogumų ir dėkojame už informaciją apie pastebėtą neatitikimą – ji padeda mums tobulėti“, – taip formaliai į 15min prašymą paaiškinti situaciją atrašė „Sodros“ specialistai.

„Konkretaus atvejo negalime komentuoti dėl asmens duomenų apsaugos. Deja, nors ir labai retai, bet nutinka, kad savarankiškas veiklas pasirinkę gyventojai dėl tam tikrų techninių priežasčių susiduria su nesklandumais. Kiekvieną atvejį sprendžiame individualiai ir operatyviai“, – rašoma institucijos laiške.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis