Kaip rašo „The Wall Street Journal“, prie penktadienį apie tokį boikotą paskelbusio vieno didžiausių pasaulyje vartojimo prekių tiekėjo „Unilever“ netrukus prisijungė „Verizon Communications“, o vėliau – dar keletas didelių kompanijų, įskaitant „Coca-Cola“, „Diageo“, „Starbucks“.
„Unilever“, kuri taip pat atsisakė reklamuotis per „Twitter“ ir „Instagram“ bent jau iki metų pabaigos, teigė, kad „atsižvelgdama į dabartinę poliarizaciją ir artėjančius JAV rinkimus, būtina stiprinti neapykantos kupinų pasisakymų kontrolės priemones“.
Ši viena didžiausių pasaulyje reklamos užsakovių planuoja socialiniuose tinkluose sutaupytas lėšas nukreipti į reklamą žiniasklaidoje.
„Pathmatics“ duomenimis, praėjusiais metais „Unilever“ reklamai per „Facebook“ skyrė 42,3 mln. JAV dolerių.
Savo ruožtu „Coca-Cola“ paskelbė 30 dienų reklamos socialiniuose tinkluose, įskaitant „Facebook“, „Instagram“, „Twitter“, „YouTube“, moratoriumą, įsigaliosiantį liepos 1-ąją.
„Pasaulyje nėra vietos rasizmui, ir socialiniuose tinkluose nėra vietos rasizmui“, – pareiškė „Coca-Cola“ vadovas Jamesas Quincy.
Išplatintame komentaro Nele Normak, „Coca-Cola Baltics" viešųjų ryšių ir komunikacijos vadovė, sako, kad pastarosiomis savaitės neapykantos kurstymo ir dezinformacijos socialiniuose tinkluose tema itin suaktyvėjo. Būkime atviri: pasaulyje nėra vietos rasizmui, jam ne vieta ir socialiniuose tinkluose.
„The Coca-Cola Company" priėmė ryžtingą sprendimą vieni pirmųjų – dar praėjusį penktadienį paskelbėme, kad ne mažiau vienam mėnesiui stabdome visas reklamines kampanijas visose socialinių tinklų platformose visame pasaulyje, įskaitant Facebook, Instagram, Twitter, Youtube ir Snap Inc. Visos kampanijos stabdomos nuo liepos 1 dienos.
Šiuo laikotarpiu mes peržiūrėsime ir iš naujo įvertinsime mūsų reklamos principus, standartus ir taisykles, nuspręsime, ar reikalinga papildoma vidinė revizija. Taip pat spręsime, ko turėtume tikėtis ir reikalauti iš mūsų socialinių tinklų partnerių, kad būtų užkirstas kelias neapykantai, smurtui ir nederamam turiniui jų platformose. Tikime, kad glaudžiai dirbdami su partneriais mes galime kurti teigiamą pokytį, tačiau susidūrę su tokiais baisiais nepagarbos ir rasizmo pavyzdžiais socialiniuose tinkluose mes paprasčiausiai turėjome imtis veiksmų. Taip leisime socialinių tinklų partneriams aiškiai suprasti, kad iš jų pusės būtina didesnė atskaitomybė, skaidrumas ir aktyvesni veiksmai užkertant kelią neapykantai, rasizmui ir smurto kurstymui“, – komentavo N.Cormak.
„Facebook“ reklamos skelbimų boikotas prasidėjo po to, kai žmogaus teisių gynimo grupės, tokios kaip „Anti-Defamation League“ ir NAACP, paragino verslą liepos mėnesį atsisakyti reklamos socialiniuose tinkluose. Organizacijų teigimu, „Facebook“ pažanga kovoje su priešiškais pasisakymais ir dezinformacija yra nepakankama.
Socialinis tinklas laikėsi pozicijos, kad politinio pobūdžio pasisakymai, įskaitant JAV prezidento Donaldo Trumpo komentarus, neturėtų būti tikrinami dėl faktinių klaidų ir šalinami.
Tačiau „Facebook“ vadovas ir įkūrėjas Markas Zuckerbergas praėjusios savaitės pabaigoje pareiškė, kad socialinis tinklas pradės žymėti jo taisykles pažeidžiančias politines publikacijas ir imsis kitų priemonių kovai su poveikiu rinkėjams bei mažumų įžeidinėjimais.