Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Draudimo paslaugų vartotojai vis aktyviau gina savo teises

2008 metais Draudimo priežiūros komisija sulaukė 436 vartotojų kreipimųsi, t. y. 21,1 proc. daugiau nei 2007 metais. Per praėjusius metus išnagrinėti 190 ginčų tarp draudimo paslaugų vartotojų bei draudikų ir ištirti 246 skundai dėl draudikų veiklos.
Dokumentai
2008 metais Draudimo priežiūros komisija sulaukė 436 vartotojų kreipimųsi. / Šarūno Mažeikos/BFL nuotr.

Kaip praneša Draudimo priežiūtos komisija, lyginant su 2007 metais, ginčų skaičius padidėjo 13,1 proc., nusiskundimų dėl draudikų veiklos kiekis išaugo 28,1 proc. Tokį augimą, Draudimo priežiūros komisijos nario Dariaus Andriukaičio nuomone, sąlygojo aktyvėjanti bei vis didesnį išprusimą draudimo srityje įgyjanti visuomenė, vartotojų švietimo veikla ir kurį laiką sparčiai augęs draudimo sutarčių skaičius. Kita vertus, toks kreipimųsi skaičius, palyginti su 4,5 mln. 2008 metais sudarytų sutarčių, neatrodo bent kiek įspūdingas.

Nors atvejų, kada ginčas ar skundas nebuvo nagrinėti dėl procedūrinių kreipimosi reikalavimų pažeidimų, padaugėjo – iki 28 proc. (2007 metais sudarė 21,7 proc.), tačiau Draudimo priežiūros komisijoje nagrinėtų ginčų ir skundų išnagrinėjimo vartotojų naudai ir atmestų reikalavimų santykis, palyginti su 2007 metų duomenimis, pagerėjo, t. y. padaugėjo vartotojus tenkinančių sprendimų. 55,4 proc. ginčų ir skundų, nagrinėtų 2008 metais, atvejų priimtas vartotojui naudingas sprendimas (2007 metais – 36,2 proc.). „Tai sietina su stipresniu vartotojų pasirengimu, kai geriau išmanomos draudimo sutarties sąlygos bei teisės aktų reikalavimai, argumentuotai dėstoma pozicija ir pasirūpinama įrodymais“, – komentavo Darius Andriukaitis.

Daugiausia nesutarimų dėl populiariausių draudimo rūšių

2008 metais daugiausia į Draudimo priežiūros komisiją kreiptasi tradiciškai dėl transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo (53 proc. visų atvejų) bei transporto priemonių (kasko) draudimo (23,4 proc. visų kreipimųsi).

Dažniausiai skundžiamasi dėl per mažų draudimo išmokų, jų mokėjimo terminų, įvykių pripažinimo nedraudžiamaisiais, informacijos apie draudžiamųjų įvykių administravimo eigą neteikimo. Daugiausiai naujovių ir pasikeitimų įnešė 2008 metais įsigaliojusi tvarka, pagal kurią, įvykus eismo įvykiui, numatytais atvejais į įvykio vietą nebūtina kviesti policijos pareigūnų, o užtenka užpildyti eismo įvykio deklaraciją. „Naujoji sistema supaprastina eismo įvykių įforminimo tvarką, tačiau deklaracijos pildymo klaidos bei neadekvatus eismo įvykio aplinkybių įvertinimas kelia kiek daugiau keblumų administruojant tokius įvykius“, – teigė Darius Andriukaitis.

Draudimo priežiūros komisijos atstovas pastebi, kad kartais kyla ginčų dėl klaidingo draudėjų įsigytų draudimo paslaugų apimties suvokimo. Pagrindinės privalomojo draudimo rūšių sąlygos dažniausiai yra nustatytos teisės aktuose, o savanoriško draudimo rūšių sąlygas draudikas nustato pats, todėl atskirose įmonėse netgi vienodų pavadinimų draudimo rūšių draudimo apimtis bei kitos sąlygos gali gerokai skirtis.

Iš visų 2008 metais gautų nusiskundimų 6,2 proc. sudarė nusiskundimai dėl gyvybės draudimo produktų. Ginčai dėl gyvybės draudimo sutarčių dažniausiai kyla dėl nelaiku sumokamų įmokų, dėl išperkamųjų sumų, mokamų nutraukus gyvybės draudimo sutartis, dydžio bei neteisingo draudimo sutartyje nustatytų garantijų suvokimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos