Dvigubų kainų eurais ir litais aritmetinės pinklės: vienos prekės brangsta, kitos – pinga

Dar prieš sausio 1-ąją, kai Lietuvoje buvo įvestas euras, kainų rašymas dviem valiutom, nepaisant valdininkų ir prekybininkų aiškinimų, kėlė daug aistrų. Tačiau po sausio 1-osios redakciją užplūdo dešimtys ar net šimtai laiškų bei skundų: kodėl prekybos centruose ne visuomet mokame tą kainą, kuri nurodyta etiketėse. Daugelis skaitytojų yra tikri, kad prekybininkai, bankininkai ir kiti ūkio subjektai stengiasi pasipelnyti kainas apvalindami savo naudai.
Prekybos centro „Maxima“ kasininkės pasiruošusios priimti eurus
Prekybos centro „Maxima“ kasininkės pasiruošusios priimti eurus / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Bene geriausiai painiavą atspindi skaitytojo Kazimiero A. laiškas. Kursyvu pateikiame jo mintis.

Sveiki. pastebėjau įdomų dalyką po euro įvedimo. Parduotuvėje „Maxima“ pirkau gėrimą „Coca-cola“. Lentynoje kaina nurodyta dviem valiutom. Litais – 3.79 Lt. Kasoje mokėjau litais, bet kasos aparatas nurodė, kad turiu sumokėti 3.80 Lt.

Pagalvojau, gal kokia klaida, ar kas. Kitą kartą kitoje parduotuvėje pirkau sumuštinį, kurio kaina – 3.99 Lt. Kasoje prašė mokėti 4.01 Lt. Tai kokio velnio aš turiu mokėti daugiau, jeigu atsiskaitau tais pačiais litais? Suprantu, jei mokėčiau eurais ir kaina būtų suapvalinta. Čia sąžiningumas? O gal proga slapta pasipelnyti?

Atrodo, anokia čia problema. Žinoma, kad dėl vieno kito cento tikrai nenuskursiu. Bet, paskaičiavus Lietuvos mastu, centas prie cento išeina nemaža suma. Pirkau dvi prekes, praradau 3 centus. O jei tokių pirkėjų per dieną milijonas? Tai kažkas pasipelnė 30 000 Lt (8688 eurų).

Renata Saulytė: reikia laikytis matematinio apvalinimo taisyklių

Prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė prisipažino tokių pretenzijų ar tiesiog klausimų sulaukianti begalę. „Maximos“ atstovė paprašė atkreipti pirkėjų dėmesį į du dalykus: skaičių apvalinimo taisykles ir dvigubą konvertavimą, jei mokama litais.

Žemiau pateikiame oficialų R.Saulytės komentarą:

„Kaip tai numatyta kainų perskaičiavimo iš litų į eurus nuostatose, patvirtintose LR įstatymais bei vadovaujantis matematinio apvalinimo taisyklėmis, esant dvigubam valiutų konvertavimui – litus konvertuojant į eurus, vėliau eurus į litus, galima 3 centų paklaida. Taigi, prekės dėl dvigubo valiutų konvertavimo gali arba keliais centais atpigti arba pabrangti. Tačiau tokia paklaida yra leidžiama ir numatyta. Klientas nurodo būtent tokį atvejį. Pirkdamas “Coca cola„ gėrimą, kainą lentynoje jis matė 3,79 Lt, tačiau atsiskaitant kasoje ši suma automatiškai buvo konvertuota į eurus – padalinta iš oficialaus euro ir lito kurso – 3,4528. Gauta suma – 1,10 euro. Tačiau klientui nurodžius, kad jis nori atsiskaityti litais, kasos aparate nurodyta suma 1,10 euro buvo kovertuota į litus, šią sumą automatiškai padauginant iš 3,4528. Gauta suma – 3,7980 pagal matematines apvalinimo taisykles buvo suapvalinta iki 3,80 Lt. Taigi galutinė mokama suma klientui buvo nurodyta teisingai.

Susiduriame ir su priešingais atvejais, kai prekė nuo lentynos atnešta iki kasų atpinga.

Susiduriame ir su priešingais atvejais, kai prekė nuo lentynos atnešta iki kasų atpinga. Tarkime prekė kainuoja 25 lietuviškus centus, kainą konvertavus į eurus išeina 7 euro centai. Klientams pageidaujant atsiskaityti litais tos pačios prekės galutinė kaina dėl leidžiamos paklaidos, esant dvigubam valiutos konvertavimui išeina 24 lietuviški centai, kuriuos kasoje ir sumoka pirkėjas.

Taigi, tokių atvejų tikrai pasitaiko, natūralu, kad tai įneša sumaišties, nes ne visiems suprantamos ir žinomos valiutų konvertavimo ir matematinio apvalinimo taisyklės. Savo ruožtu stengiamės tai paaiškinti klientams, kartu su jais perskaičiuoti kainas. Taip pat savo ruožtu stengiamės kaip įmanoma operatyviau pakeisti kainų etiketes, kuriose pagrindinė valiutai jau būtų nurodytas eurais. Visas kainų etiketes žadama pakeisti maždaug per mėnesį“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis