Pasak teisingumo ministrės Evelinos Dobrovolskos, šis klausimas yra ir vienas iš Vyriausybės programoje numatytų prioritetų, todėl jau antrą kartą keliamas užmokestis advokatams ir mediatoriams. Antrinė teisinė pagalba yra itin aktuali socialiai pažeidžiamiausioms visuomenės grupėms, todėl labai svarbu užtikrinti jos prieinamumą ir kokybę tada, kai jos labiausiai reikia.
Ministrės teigimu, antrinės pagalbos kokybė – nuoseklus Teisingumo ministerijos prioritetas, todėl bus ir toliau siekiama gerinti antrinės teisinės pagalbos teikimą. Reikia pasidžiaugti, kad šiais metais jau pavyko nuolat antrinę teisinę pagalbą teikiančius advokatus aprūpinti reikiama kompiuterine įranga, kad asmenys teisinę konsultaciją galėtų gauti greičiau nuotoliniu būdu, jei jie sutinka.
Kaip tik šiuo metu Vyriausybės strateginės analizės centras (STRATA) atlieka valstybės garantuojamos teisinės pagalbos sistemos efektyvumo ir kokybės galimybių studiją, kurios tikslas – įvertinti šios pagalbos teikimo sistemos silpnybes, stiprybes, galimybes ir grėsmes bei pateikti pasiūlymus ir rekomendacijas sistemos tobulinimui.
Atlikus galimybių studiją, Teisingumo ministerija spręs dėl konkrečių antrinės teisinės pagalbos sistemos tobulinimo krypčių bei jos veiklos efektyvumo, taip pat bus nustatyti antrinės teisinės pagalbos kokybės vertinimo rodikliai bei įvesta advokatų specializacija, kuri taip pat prisidės prie antrinės teisinės pagalbos kokybės užtikrinimo.
Galimybių studiją numatoma baigti iki 2022 m. I ketvirčio pabaigos.
Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybos duomenimis, antrinė teisinė pagalba 2021 m. buvo suteikta 28 191 atveju.
Pagal Vyriausybės patvirtintą dydį Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnyba kiekvienam teisinę pagalbą teikiančiam advokatui ir mediatoriui išmoka jam priklausantį užmokestį, įvertinus teisinei paslaugai skirtą laiką ir kitas galimas patirti išlaidas.