„Tam tikri skaičiai ir šių metų 9 mėnesių balansas rodo įmonės pelningumą. Tai kelia įtarimų, ar duomenys nebuvo klastojami. Prašysime, kad tai išsiaiškintų teisėsaugos institucijos“, – penktadienį spaudos konferencijoje sakė E.Masiulis.
Neoficialiomis 15min.lt žiniomis, „Star1 Airlines“ grynasis pelnas per pirmuosius 9 šių metų mėnesius siekė 900 tūkst. Lt. Šaltinių teigimu, „Star1 Airlines“ buvo pardavusi apie 15 tūkst. bilietų skrydžiams, kurie neįvyko ar neįvyks. Skrydžius bendrovė sustabdė rugsėjo 25 dieną.
Negana to, įmonė „Star Holidays“ yra skolinga daugiau nei 10 mln. Lt kompanijai „Star1 Airlines“. Manoma, kad bendrovė nesugebėjo konkuruoti su kitais rinkos dalyviais, todėl nuostolį perrašydavo bendrovei „Star Holidays“.
Primename, kad įmonės skolos Tarptautiniam Vilniaus oro uostui siekia 1,4 mln. Lt. Be to, Dubline sulaikytas jos orlaivis dėl nuomos skolų. Šaltinių žiniomis, nuomos skola yra per 1 mln. Lt.
Tiek „Star1 Airlines“, tiek „Star Holidays“ priklauso įmonių grupei „Star Team Group“.
Tirs teisėsauga
E.Masiulis penktadienį pranešė, kad galimą dokumentų klastojimo atvejį bus patikėta tirti teisėsaugos institucijoms.
„Pavedžiau kreiptis į teisėsaugos institucijas, kad būtų išsiaiškinta, ar medžiaga apie pastarojo meto finansinę būklę, kurią „Star1 Airlines“ teikė Licencijavimo komisijai ir Civilinės aviacijos administracijai, nebuvo klastojama“, – teigė ministras.
Jis pridūrė, kad bus svarstoma galimybė padengti dalį nukentėjusių keleivių išlaidų valstybės lėšomis. „Tačiau tai neatleidžia „Star1 Airlines“ savininkų nuo atsakomybės keleiviams. Jei toks sprendimas būtų, kad valstybė padengia dalį patirtų nuostolių, be jokios abejonės, kaip ministras reikalausiu atsakomybės iš „Star1 Airlines“ ir regreso tvarka valstybė kreipsis į teismą dėl šitų pinigų išieškojimo“, – sakė E.Masiulis.
Jis teigė kol kas negalįs detalizuoti, kiek lėšų galėtų būti skirta kompensuoti nukentėjusių vartotojų nuostoliams ir iš kur būtų paimta pinigų, esą šis sprendimas dar turės būti svarstomas ir patvirtintas. Tačiau jis pabrėžė, kad valstybė turi rūpintis visais piliečiais, patekusiais į bėdą. „Individualiai piliečiai visada bus silpnesni. Mes užsiimtume pinigų išieškojimo klausimu iš „Star1 Airlines“, – sakė E.Masiulis.
Taip pat ministras priminė sudaręs darbo grupę, kuri atliks tarnybinį patikrinimą Civilinės aviacijos administracijoje (CAA), ar ši tinkamai ir laiku reagavo į besikeičiančią situaciją. CAA direktorius Kęstutis Auryla yra sakęs, kad CAA pagrindinė užduotis yra prižiūrėti, ar aviakompanija užtikrina skrydžių saugą, o ne stebėti finansinius srautus.
„Patarčiau ponui Aurylai susipažinti su susisiekimo ministro įsakymais, kurie labai aiškiai nustato pono Aurylos atsakomybę. Yra ministro įsakymas, kad CAA kompetencija yra prižiūrėti, ar įmonė gali finansiškai ilgalaikėje perspektyvoje vykdyti savo įsipareigojimus“, – pabrėžė E.Masiulis.