Kas vyko pastaruoju metu
- Bendrovė pranešė, kad šių metų pirmojo ketvirčio nuostoliai siekė 784 mln. dolerių.
- E.Muskas, kuris pasakoja, kaip miega automobilių gamykloje ant grindų, klausimų ir atsakymų sesijoje nutildė du analitikus ir 20 minučių atsakinėjo į „Youtube“ vartotojo klausimus, kuris pats turi mažiau nei 100 „Tesla“ akcijų ir savo idėjas E.Muskui siūlė per „Twitter“.
- „Teslos“ akcijos pigo.
- E.Muskas „Twitteryje“ užsipuolė įmonę kritikuojančius analitikus, kurie neva veikia kaip asmenų, kurie užsiima trumpalaikiu vertybinių popierių skolinimu (angl. short selling – investicinis spekuliacinis produktas, sandoris, kuriuo tikimasi gauti pelno iš vertybinių popierių, kurie asmeniui nepriklauso nuosavybes teise sandorio dieną, pardavimo), agentai.
- Akcijų kaina atšoko.
- E.Muskas išleido apie 10 mln. dolerių savo pinigų „Tesla“ akcijų įsigijimui.
- Įmonės elektromobilių „Model 3“ gamyba ir toliau smarkiai atsilieka nuo „Tesla“ planų, ir gamykloje darbas dabar vyksta 24/7.
- E.Muskas dar kartą pakartojo, kad „Teslai“ šiemet nereikės papildomo finansavimo, nors per ketvirtį įmonė išleidžia milijardą dolerių, o grynųjų teturi apie 2,8 mlrd. dolerių.
- E.Muskas nuskrido iš Kalifornijos į Niujorką, į Metropoliteno muziejaus iškilmingą šventę. „Casablanca“ temos vakarėlyje jis buvo persirengęs pamokslininku, o jo nauja mergina muzikantė buvo sukritikuota už „Tesla“ logotipą-kaklo papuošalą.
„Business Insider“ pateikia argumentus, kodėl kompanijai yra blogai tai, kad jos lyderis yra garsenybė.
Kiekvieną kartą, kai nenuspėjamas direktorius pasako kažką keisto savo investuotojams, akcijos pradeda svyruoti. „Tesla“ akcijų turintys investuotojai turi būti pripratę prie didelių kainų svyravimų.
E.Muskas į viską reaguoja itin asmeniškai. Pavyzdžiui, žurnalistams sukritikavus jo tikėjimą, kad pusiau automatinės vairavimo sistemos gelbsti gyvybes, jis užsipuolė žurnalistus, sakydamas, kad taip rašyti nėra atsakinga. „Vairuotojai gali išjungti autopiloto sistemą ir mirti. Taigi mane tai labai liūdina“, – sakė E.Muskas.
E.Musko įsipareigojimas praleisti naktis ant „Tesla“ gamyklos grindų, kad išspręstų didžiausias įmonės problemas, nueina šuniui ant uodegos, kai jis pastebimas už 3 tūkst. mylių nuo gamyklos.
Pastarosiomis savaitėmis jis siuntė savo darbuotojams laiškus, pabrėždamas, kad kompanija privalo nustoti švaistyti pinigus ir išnaudoti darbuotojus. Jis taip pat dalijo gamybos ir vadybos patarimus. Tačiau jo pasivaikščiojimas raudonu kilimu siunčia prastą žinutę darbuotojams apie discipliną.
Charizmatiškų automobilių verslo vadovų era baigėsi prieš 100 metų. Net ir Henry Fordas nebuvo vakarėlių liūtas.
Enzo Ferrari ir Gianni Agnelli buvo spalvingos italų alternatyvos Amerikos industrialistams ir vokiečių inžinierių kultūrai simbolis. Vis tik bendrovei reikia lyderio, kuris vertina užduoties atlikimą ir, kaip jau pripažino pats E.Muskas, pelną.
„Tesla“ veikia jau 15 metų, biržoje jos akcijomis prekiaujama nuo 2010 metų.
Tačiau įmonė niekada neskaičiavo metinio pelno. O, pavyzdžiui, „General Motors“ po bankroto į rinkas grįžo 2010 metais ir uždirbo per 70 mlrd. dolerių.
Bendrovių rinkos kapitalizacija yra panaši – apie 50 mlrd. dolerių.
Tačiau kiek rinkos vertės lemia būtent tai, kad E.Muskas yra įžymybė, klausia „Business Insider“. Šis klausimas lieka atviras.
E.Musko asmenybė buvo esminis elementas, padėjęs sukurti bendrovę tokią, kokia ji yra. Tačiau dėl ne pagal planą vykdomos „Model 3“ gamybos E.Muskas yra vis labiau kritikuojamas, mat jam nelabai sekasi spręsti masinės gamybos problemas. Teigiama, kad jis vengia geriausių automobilių pramonės praktikų ir pavyzdžių.