Elektroninės prekybos privalumais naudojasi daugiau nei pusė Europos Sąjungos internautų. Tačiau lietuviai, nors turi sparčiausią internetą ir perkančiųjų juo kasmet daugėja, e. prekybos ES vidurkio dar nesipaveja.
Daug besinaudojančių, bet ne perkančių
Galima įvardinti bent kelis sunkiai nuginčijamus e. prekybos privalumus. Pirmiausia, elektroniniu būdu suteikiama galimybė per itin trumpą laiką, neišeinant iš namų „aplankyti“ kone visas norimas parduotuves ar įvertinti kelių paslaugų tiekėjų pasiūlymus. Taigi – taip taupomas ir taip visiems brangus laikas, ir kuro sąnaudos.
Apsiperkant elektroniniu būdu galima patogiai vienu metu palyginti skirtingų parduotuvių asortimentus, o svarbiausia – kainas, ir taip išsirinkti pačią priimtiniausią. Galiausiai, perkantiems elektroniniu būdu neretai ir patys gamintojai ar tiekėjai yra parengę geresnius pasiūlymus. Ką jau kalbėti apie prekių pristatymą tiesiai į namus. „Eurostat“ duomenimis, elektroniniu būdu Europos Sąjungoje įsigyja apie 55 proc. interneto vartotojų, tuo tarpu Lietuvoje šis skaičius tesiekia 33 proc.
Nors Lietuva džiaugiasi greičiausiu ir pigiausiu internetu Europoje, perkančiųjų internetu šalyje daugėja labai pamažu. „Eurostat“ duomenimis, internetu bent kartą per 2016 metus Lietuvoje naudojosi per 75 proc. gyventojų. 57 proc. internautų ieškojo informacijos apie vienas ar kitas prekes, tačiau pirkti internetu pasiryžo tik trečdalis.
Po truputį auga
Pastebėtina, kad lietuviai vis dėlto jau keičia interneto vartojimo ir prekių ar paslaugų įsigijimo įpročius, tai įrodo ir Informacinės visuomenės plėtros komiteto skaičiavimai. E. prekybos rodikliai, po daugiau ar mažiau, gerėja kone kiekvienoje e. prekybos srityje.
Labiausiai per metus padidėjo drabužių, avalynės ir sporto prekių įsigyjimas elektroniniu būdu. Pastebimai šoktelėjo ir internetu parduotų bilietų į teatrą, koncertus ar kiną skaičius.
Skatins ir ES investicijos
E. prekyba – viena iš elektroninių paslaugų rūšių. Siekiama, kad ji būtų paprasta, patogi, vienodai prieinama visiems žmonėms. Šiuo metu e. prekybos tobulinimas yra vienas iš ES fondų investicijų prioritetų. ES investicijomis bus skatinama kurti įrankius, kurie padėtų verslui geriau organizuoti e. prekybą.