„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

E. prekybos sektorius didžiųjų duomenų specialistų akimis: kokie pokyčiai laukia 2022 m. ir ateityje?

E. prekybos verslo sėkmę lemia įvairūs faktoriai – nuo konkurencingų kainų iki protingai suformuoto asortimento ir kt. Didžiųjų duomenų ekspertai tikina, kad sėkmingas šių veiksnių užtikrinimas pastaruoju metu yra sunkiai įsivaizduojamas be viešai prieinamų duomenų bei jų analizės, o ateityje tokios informacijos svarba tik augs, rašoma „Oxylabs“ pranešime spaudai.
Elektroninė prekyba
Elektroninė prekyba / 123RF.com nuotr.

Apie didžiųjų duomenų reikšmę e. komercijoje 2022 m., tendencijas ir perspektyvas pasakoja „Oxylabs“ Sprendimų stambiems verslo klientams vadovas Andrius Palionis.

Didieji duomenys šiandien yra tapę kertine e. komercijos rinkos dalimi. Vis svarbesnę jų dalį sudaro vadinamieji alternatyvūs arba išoriniai duomenys. Tai – informacija, apimanti visus viešai prieinamus duomenis, renkamus iš įmonei nepriklausančių šaltinių, pavyzdžiui, konkurentų svetainių, paieškos sistemų, interneto forumų ir kt.

A.Palionio teigimu, paskutinės tendencijos atskleidžia, kad dažniausiai šie duomenys yra naudojami stebint rinkos tendencijas ar konkurentų veiksmus: „Išoriniai viešieji duomenys leidžia e. prekybos įmonėms reaguoti į konkurentų kainas, jų pokyčius ir pagal tai koreguoti savąsias. Taip pat alternatyvūs duomenys pasitarnauja formuojant savo produktų katalogą – stebint, kokias prekes siūlo konkurentai, bei apskaičiuojant, kurie konkurentų produktai yra paklausiausi, o kurie dulka sandėlyje. Itin svarbi ir paieškos sistemų optimizavimo (SEO) sritis bei raktažodžių stebėsena. Tai lemia, kokį puslapį ieškodamas tam tikros prekės rinksis klientas.“

Apie augančią išorinių duomenų vertę byloja ir pačios įmonės. „Oxylabs“ inicijuota Jungtinės Karalystės e. prekybos verslų apklausa parodė, kad beveik 3 iš 5 organizacijų savo veikloje jau renka išorinius viešuosius duomenis. Taip pat pusė apklaustų verslų planavo daugiau tokių duomenų rinkti per artimiausius metus.

Atgraso skirtingi niuansai

„Oxylabs“ Sprendimų stambiems verslo klientams vadovas pratęsia, kad milžiniški informacijos kiekiai lemia neišvengiamą duomenų rinkimo procesų automatizavimą. Tai pastaruoju metu efektyviai padeda e. komercijos įmonėms jausti nuolatinį rinkos pulsą ir ieškoti konkurencinio pranašumo vietiniu bei tarptautiniu mastu.

Tiesa, dalis e. prekybos verslų dėl įvairių priežasčių vis dar vengia viešųjų duomenų rinkimo. Pernai „Oxylabs“ užsakymu Jungtinėje Karalystėje atlikta e. prekybos įmonių apklausa atskleidė, kad pusė duomenų rinkimo sprendimų nenaudojančių įmonių to nedaro dėl sudėtingos technologijos. Taip pat 44 proc. tokių duomenų dar nerenkančių verslų atsakė, kad juos atgraso teisiniai niuansai.

Ekspertas pažymi, kad tiek duomenų rinkimo technologija, tiek teisinės detalės gali kelti tam tikrų iššūkių, jei įmonė nusprendžia šį procesą įgyvendinti pati, tačiau šiandien to daryti nėra būtina.

„Pavyzdžiui, verslai gali rinktis jau paruoštus naudoti viešųjų duomenų rinkimo sprendimus. Tai reiškia, kad įmonei nereikia pačiai kurti, vystyti ir prižiūrėti savos duomenų rinkimo infrastruktūros. Naudojant automatizuotus įrankius, duomenų surinkimo procesas tampa gerokai paprastesnis, todėl įmonės gali skirti daugiau laiko ir dėmesio informacijos analizei. Tokius sprendimus siūlome ir mes, o tuo pat metu ir edukuojame klientus apie tai, kokius duomenis ir kaip galima rinkti, kas yra etiškas viešųjų duomenų rinkimas“, – sako A.Palionis.

Duomenis naudoja vis nuosekliau

Kalbėdamas apie alternatyvių duomenų naudojimo tendencijas e. komercijoje, ekspertas pastebi, kad įmonės viešuosius duomenis renka vis nuosekliau, o šias rinkos naujoves ignoruojantys verslai save stato į sudėtingą padėtį, nes konkurentai pranašumą įgyja ištisus metus.

„Kelerius metus stebime, kaip keičiasi mūsų infrastruktūros viduje persiunčiamų duomenų srautas artėjant Juodajam penktadieniui. Dar visai neseniai matėme prieš jį smarkiai išaugančius srautus, nes šiuo laikotarpiu įmonės suskubdavo rinkti didelius kiekius duomenų ir pagal tai planuoti savąsias išpardavimų strategijas. Tačiau pernai atlikę analogišką vidinį tyrimą pastebėjome, kad tokių šuolių nebėra – duomenų srautai tolygiai pasiskirsto per visus metus. Tai reiškia, kad e. parduotuvės vis labiau supranta išorinių duomenų svarbą ir juos naudoja pastoviai“, – teigia ekspertas.

Automatizuoti sprendimai taps protingesni ir svarbesni

A.Palionis pažymi, kad tiek statistika, tiek tendencijos duoda vienareikšmišką signalą apie išorinių duomenų vaidmenį e. komercijos sektoriuje ir prognozuoja, jog šių išmanių technologijų tobulinimui bus skiriamas dar didesnis dėmesys.

„Alternatyvių duomenų svarba ateityje e. komercijos srityje neabejotinai augs, vis reikšmingesnis taps ir duomenų gavimas realiu laiku. Be to, vis protingės ir viešųjų duomenų rinkimo įrankiai. Pavyzdžiui, mes buvome pirmieji rinkoje, savo produktuose pritaikę dirbtinio intelekto ir mašininio mokymosi technologijas. Jos gerokai palengvina duomenų rinkimo procesą, nes įrankiai patys prisitaiko prie skirtingų internetinių puslapių, susiorientuoja, kur rasti tam tikrą informaciją“, – sako „Oxylabs“ Sprendimų stambiems verslo klientams vadovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“