EBPO narių BVP antrąjį šių metų ketvirtį didėjo 0,3 proc.

Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijai (EBPO) priklausančių valstybių bendrasis vidaus produktas (BVP) antrąjį šių metų ketvirtį, palyginti su ankstesniu laikotarpiu, išankstiniais duomenimis padidėjo 0,3 proc., pirmadienį paskelbė EBPO.
Pinigai
Pinigai / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Toks augimas per metų ketvirtį buvo užfiksuotas ir sausio-kovo mėnesiais ( patikslintais duomenimis).

Didžiojo septyneto (G-7) valstybių grupės BVP balandį-birželį didėjo 0,2 proc. (sausį-kovą augimas buvo nulinis). Viena vertus, Jungtinių Valstijų ir Jungtinės Karalystės ekonomikos traukėsi 0,1 proc., o Vokietijoje BVP augimas sulėtėjo iki 0,1 proc. (nuo 0,8 proc.). Kita vertus, dinamika tapo teigiama Japonijoje ir Prancūzijoje (po 0,5 proc.), o Italijoje ir Kanadoje – paspartėjo (iki atitinkamai 1,0 proc. ir 1,1 proc.).

Kitų EBPO narių BVP dinamika taip pat buvo nevienareikšmė. Iš šalių, esančių arčiausiai karo Ukrainoje, Lenkijos ekonomika antrąjį metų ketvirtį sumenko 2,3 proc. (pirmąjį ketvirtį augo 2,5 proc.), Latvijos ir Lietuvos – 1,4 proc. ir 0,4 proc. (dinamika buvo teigiama), o Vengrijos ūkio augimas sulėtėjo iki 1,1 proc. (nuo 2,1 proc.).

Tuo tarpu spartesnis ekonominis augimas antrąjį ketvirtį fiksuotas keliose Europos šalyse, įskaitant Nyderlandus ( 2,6 proc.), Švediją (1,4 proc.), Ispaniją (1,1 proc.), Norvegiją ir Daniją (abi 0,7 proc.) ir Suomiją (0,6 proc.). Tarp kitų EBPO šalių, esančių toliau nuo šio konflikto, didžiausias BVP augimas užfiksuotas Izraelyje (1,7 proc.), o po jo seka Meksika (1,0 proc.).

EBPO pažymi, jog nuo antrojo šių metų ketvirčio visų jos narių sukurti BVP atitiko arba viršijo ikipandeminį lygį.

1961 metais įkurta EBPO dabar vienija 37 labiausiai išsivysčiusias pasaulio valstybes, tarp kurių yra ir Lietuva.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis