EBPO: pasaulis negali susitarti dėl interneto milžinų apmokestinimo

Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO) penktadienį perspėjo, kad šalims nepavyksta susitarti dėl to, kaip apmokestinti interneto milžines, kaip „Apple“ ir „Google“, nes dėl to nesutaria Jungtinės Valstijos ir Europos Sąjunga.
„Apple“ miestelis Jungtinėse Amerikos Valstijose
„Apple“ miestelis Jungtinėse Amerikos Valstijose / „Foster + Partners“

„Egzistuoja skirtingi požiūriai, kaip reikėtų spręsti šį klausimą“, – konstatuoja EBPO, parengusi ataskaitą prieš artėjantį Didžiojo dvidešimtuko šalių (G20) viršūnių susitikimą.

Organizacija skelbia, kad jos narės „dirbs kartu, kad sutartų dėl konsensusu paremto sprendinio“.

EBPO ataskaitoje ypač pabrėžiama, kad ypatingų nesutarimų minėtu klausimu yra tarp JAV ir ES.

Jungtinėse Valstijose neseniai priimta mokesčių reforma siekiama paskatinti tarptautines kompanijas daugiau mokesčių mokėti namuose. Tarp kompanijų, kurioms tokie pakeitimai bus naudingi, yra ir „iPhone“ gamintoja „Apple“. Mokestiniai pakeitimai leis bendrovei namo sugrąžinti užsienyje laikomų maždaug 252 mlrd. JAV dolerių.

Tuo tarpu Briuselis ateinančią savaitę ketina pristatyti mokestį, kuris bus taikomas tarptautinėms technologijų kompanijoms, nes ES nori iš JAV registruotų technologijų kompanijų susigrąžinti milijardus eurų, kuriuos šios užsidirbo Europoje ir kurių apmokestinimo išvengė per mažo apmokestinimo šalis.

ES nori, kad technologijų milžinės mokesčius mokėtų nuo visų pajamų, gautų Europos Sąjungoje, o ne tik nuo pelno. Remiantis projektu, su kuriuo susipažino AFP, mokesčio tarifas siekis 2–5 proc.

Mokestis bus taikomas kompanijoms, kurių metinė pasaulinė apyvarta viršija 750 mln. eurų. Į tokių kompanijų sąrašą pateks „Google“, „Facebook“, „Apple“, „Amazon“, „Twitter“, „Airbnb“ ir „Uber“.

Už ekonomikos reikalus atsakingas ES komisaras Pierre‘as Moscovici sakė, kad planas bus paskelbtas kitą trečiadienį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis