ECB: euro zonoje metų infliacija lapkritį pasieks rekordines aukštumas

Euro zonoje metų infliacija lapkritį pasieks rekordines aukštumas, o kitais metais mažės, tačiau sunkiai nuspėjamu tempu, trečiadienį pareiškė aukšto rango Europos Centrinio Banko (ECB) pareigūnė.
Grynieji eurai
Grynieji eurai / Josvydo Elinsko / 15min nuotr.

Infliacija „išliks aukštesnė ilgiau, nei tikėtasi anksčiau“, – pažymėjo ECB Vykdomosios valdybos narė Isabel Schnabel, sakydama kalbą banko „Goldman Sachs“ organizuotame forume.

Bankas prognozuoja, kad lapkričio mėnesį „infliacija pasieks aukščiausią lygį nuo euro įvedimo 1999 metais“, teigė I.Schnabel, nes sparčiai didėjančios energijos kainos ir tiekimo kliūtys skatino kainų augimą.

Spalio mėnesį euro zonoje infliacija pasiekė 4,1 proc., gerokai viršydama ECB tikslinį lygį – 2 proc., ir prilygo 2008 metų liepos mėnesio rodmenims.

Ateinančiais metais kainų kilimo tempas sulėtės, „tačiau neapibrėžtumas dėl lėtėjimo tempo ir masto išaugo“, pridūrė I.Schnabel.

Infliacijos normalizavimo mastas priklausys nuo papildomų išlaidų, susijusių su perėjimu prie atsinaujinančios energijos, ir problemų tiekimo grandinėse mažėjimo tempo.

Savaitės pradžioje ECB pirmininkė Christine Lagarde pabrėžė, kad bankas nesitiki kitais metais didinti palūkanų normų ir kad „vidutinės trukmės laikotarpiu“ infliacija išliks žemesnė už 2 proc. tikslą.

Naujausiose rugsėjį paskelbtose prognozėse ECB nurodė, kad 2022 metais infliacija sieks 1,7 proc., o 2023 metais – 1,5 procento.

Nauji banko skaičiavimai, kurie bus paskelbti kartu su ECB politikos formuotojų susitikimo rezultatais gruodžio 16 dieną, apims 2024 metų prognozę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis