Tuo metu viešųjų ryšių konsultantas Arijus Katauskas teigia, kad aktyvesnį kalbėjimą apie problemą lemia ir artėjantys rinkimai.
„Laisvosios rinkos institute dirbu jau 10 metų ir kiekvieną pavasarį žmonės piktinasi, kad kainos paaugo. Jei tam tikri produktai pabrangsta, o kiti atpinga, tai žmonės vis tiek labiau mato pabrangusius produktus, dėl ko jiems labiau skauda – tai yra žmogiška“, – tvirtina Ž.Šilėnas.
Jei tam tikri produktai pabrangsta, o kiti atpinga, tai žmonės vis tiek labiau mato pabrangusius produktus, dėl ko jiems labiau skauda – tai yra žmogiška, – tvirtina Ž.Šilėnas.
Tuo metu apie drastiškai išaugusias kai kurių produktų, pavyzdžiui, kalafiorų kainas itin aktyviai kalbantys gyventojai ketina tris dienas boikotuoti prekybos centrus.
Šios akcijos iniciatorius Karolis Ramoška teigia, kad jis taip nori atkreipti valdžios dėmesį į problemą, parodyti, kad žmonėms rūpi. Taip pat jis atmetė kalbas, kad akcija gali būti susijusi su naujo prekybos centro atėjimu į Lietuvą.
Tuo metu Arijus Katauskas netiki akcijos sėkme: „Blogiausia, kad akcijoje dalyvaujantiems nėra pasiūloma alternatyva, pavyzdžiui, neiti į prekybos centrus, bet eiti pas ūkininkus. Tuomet tikėčiau akcijos sėkme.“
Ž.Šilėnas prognozuoja, kad kilęs triukšmas anksčiau ar vėliau nutils. Jis prisiminė, kad anksčiau žmonės piktinosi ir išaugusia grikių bei kivių kaina.
„Šįkart taip pat kokį mėnesį apie tai kalbėsime, o vėliau pagerės orai ir importuos pigesnių kalafiorų“, – ažiotažo pabaigą numato ekonomistas.
Tačiau, anot specialistų, didžiausią poveikį dėl produktų kainų kilęs ažiotažas turės valdantiesiems.
„Rinkiminė kampanija prasidėjo, o kainų pokyčiai yra ta problema, dėl kurios šią valdžią galima itin kritikuoti. Premjeras turi reaguoti į tai, kas vyksta viešojoje erdvėje, tad iškart gauna kritikos“, – padėtį analizuoja A.Katauskas.