EP nubalsavo už Mobilumo paketą

Europos Parlamentas (EP) ketvirtadienį balsavo dėl vadinamojo „mobilumo paketo“, kuriuo nustatomi reikalavimai ES vežėjams ir vairuotojams, vežantiems krovinius už savo šalies ribų, pranešė EP.
Prancūzijos muitinei surengus streiką, Kalė uoste nusidriekė ilgos sunkvežimių eilės
Prancūzijos muitinei surengus streiką, Kalė uoste nusidriekė ilgos sunkvežimių eilės / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Reformos iniciatoriai sako siekiantys užtikrinti, kad visi darbuotojai Europoje už tą pačią darbo apimtį gautų vienodą atlygį. Rytų europiečiai, tarp jų ir Lietuvos atstovai, teigia, kad vakariečiai siekia išstumti jų vežėjus iš rinkos.

Rinkinį sudaro trys teisės aktai: dėl vairuotojų poilsio laiko, dėl vairuotojų komandiravimo ir dėl kabotažinių pervežimų kitos ES šalies viduje. Europarlamentarai nubalsavo už vairuotojų darbo užmokesčio ir poilsio laiko taisykles, trijų dienų limitą kabotažo operacijoms, taip pat vairuotojų kontrolę.

Kabotažiniai pervežimai – tai transporto operacijos kitoje ES valstybėje po tarpvalstybinio krovinių pristatymo. EP siekia vietoj esamo kabotažo operacijų skaičiaus apribojimo nustatyti trijų dienų laiko apribojimą, taip pat įvesti sienos kirtimo registraciją transporto priemonių tachografais. Pasibaigus minėtam trijų dienų laikotarpiui, transporto priemonė turėtų išbūti savo registracijos šalyje bent 60 valandų, kol ja būtų leidžiama atlikti naują kabotažo operaciją.

Siekdami kovoti su „pašto dėžutės“ bendrovių (vežėjų bendrovių, registruotų vienoje šalyje, tačiau realiai veikiančių kitose šalyse) naudojimu, europarlamentarai siekia įpareigoti krovinių vežimo įmones turėti „esminės apimties“ veiklą ES valstybėje, kurioje jos registruotos.

Minėtos normos turėtų galioti ir pervežimams lengvosiomis komercinėmis transporto priemonėmis, įsitikinę EP nariai.

Europarlamentarai siekia, kad ES darbuotojų komandiravimo taisyklės, numatančios deramus atlyginimus ir socialines garantijas, būtų taikomos kabotažo ir tarpvalstybinėms transporto operacijoms, išskyrus tranzitą, dvišales operacijas, taip pat vieną papildomą pakrovimą arba iškrovimą kiekviena kryptimi (arba dviem papildomoms operacijoms grįžimo metu, jei važiuojant pirmyn papildomo pakrovimo ar iškrovimo nebuvo).

Siekdamos užtikrinti geresnes vairuotojų poilsio sąlygas, įmonės turėtų organizuoti savo tvarkaraščius taip, kad vairuotojai galėtų reguliariai grįžti namo (bent kas 4 savaites). Be to, privalomas poilsio laikotarpis po savaitės darbo neturėtų būti praleidžiamas sunkvežimio kabinoje, įsitikinę europarlamentarai.

Norint palengvinti vairuotojų darbą ir sumažinti tikrinimo laiką, siūloma pasitelkti daugiau skaitmeninių technologijų. EP taip pat siekia įpareigoti valstybių kontrolės institucijas daugiau dėmesio sutelkti dėmesį į reikalavimų nesilaikančias įmones, o kartu sumažinti atsitiktines geros reputacijos įmonių patikras.

Pranešimui dėl vairuotojų poilsio laiko pritarė 394 EP nariai, nepritarė 236, o susilaikė 5. Pranešimui dėl vairuotojų komandiravimo – atitinkamai 317, 302 ir 14 EP narių, o pranešimui dėl kabotažinių pervežimų – 371, 251 ir 13 EP narių.

Patvirtinęs savo poziciją, EP toliau derėsis su ES Taryba dėl galutinės šių teisės aktų versijos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis