„Dyzelinių traukinių pirkimas buvo pradėtas su mintimi, kad jis bus finansuojamas iš ES struktūrinių fondų. Deja, Europos Komisija tam nepritarė, todėl papildomų lėšų gali tekti ieškoti valstybės ižde“, – sakė jis.
Pirminiais skaičiavimais, aštuoniems naujiems dyzeliniams traukiniams įsigyti prireiks apie 75 mln. eurų. Jei būtų gautas ES kofinansavimas, jis būtų sudaręs 75 proc. sumos, o likusią dalį – valstybės ar įmonės lėšos.
R.J.Grigulis pabrėžė, kad šiai investicijai būtinas vyriausybės pritarimas.
„Tik po to galėsime skelbti antrąjį pirkimo etapą ir laukti pasiūlymų iš dalyvių. Kol kas tokio patvirtinimo iš ministrų kabineto nėra“, – pripažino jis.
Kaip jau buvo skelbta, „Pasažieru vilcienš“ pirkimų komisija, įvertinusi galimų tiekėjų pirminius, į antrąjį derybų etapą pakvietė tris iš penkių pretendentų – „Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles“, „Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz“ ir „Stadler Polska“.
„Pasažieru vilcienš“ tikisi tokio sandorio sutartį pasirašyti iki šių metų pabaigos.
„Pasažieru vilcienš“ dabar eksploatuoja 22 dyzelinu varomus traukinius, iš jų septyni yra su Rusijos gamybos lokomotyvais, taip pat turi apytikriai tiek pat elektrinių traukinių.
Pernai liepą „Pasažieru vilcienš“ su Čekijos pramonės holdingui „Škoda“ priklausančia „Škoda Vagonka“ pasirašė 32-ų naujų elektrinių traukinių pirkimo sutartį – jie užsakovei bus pristatyti 2022 metais.