Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

ES planuoja lengvinti apsipirkimą internete ir nustatyti kvotas „Netflix“

Europos Sąjunga (ES) trečiadienį ketina pristatyti pasiūlymus, pagal kuriuos įmonės turės pašalinti tarptautines kliūtis internetinių parduotuvių pirkėjams, o „Netflix“ ir „Amazon“ bus priverstos sutikti dalį savo turinio Europoje skirti Europos filmams ir televizijos programoms.
Internetinė prekyba
Internetinė prekyba / 123rf.com

Šie planai yra naujausias Briuselio žingsnis siekiant sukurti vadinamąją bendrą skaitmeninę rinką, kurioje 500 mln. ES gyventojų galės nebevaržomi pigiau pirkti prekes ir paslaugas užsienio internetinėse parduotuvėse.

Tačiau atskirą pasiūlymą JAV internetinės televizijos milžinus, tokius kaip „Netflix“ ir „Amazon“, priversti 20 proc. savo turinio Europoje skirti Europos filmams ir televizijos programoms, kritikai jau pavadino „prieštvaniniu“ ir protekcionistiniu.

Planus Briuselyje rengiamoje spaudos konferencijoje pristatys Europos Komisija. Kad jie įsigaliotų, juos turės patvirtinti valstybės narės ir Europos Parlamentas.

Pasiūlymuose numatoma uždrausti vadinamąjį geografinį blokavimą, kai vartotojai, norėdami užsisakyti paslaugas, tokias kaip automobilio nuoma ar kelionė, gali naudotis tik savo buveinės šalies svetainėmis ir negali pasinaudoti geresnėmis kainomis užsienio svetainėse.

Automatiškas vartotojų nukreipimas į svetainių versijas jų buveinės šalyje bus uždraustas, teigia agentūros AFP šaltiniai, susipažinę su Komisijos parengtais pasiūlymais.

Komisija siekia sudaryti palankesnes sąlygas apsipirkimui užsienio elektroninėse parduotuvėse, nes jos neseniai atliktas tyrimas parodė, kad internetu perkama ir parduodama vis daugiau prekių ir paslaugų, tačiau tarpvalstybinė prekyba internetu ES auga lėtai.

Internetu prekiaujantys mažmenininkai taip pat privalės prekes vartotojams parduoti visoje ES ir negalės vartotojams užkrauti prekių pristatymo išlaidų naštos, pridūrė šaltiniai.

Kvotos Europos turiniui

Siekdama pertvarkyti ES transliavimo taisykles, Komisija pareikalaus, kad užsakomųjų vaizdo paslaugų teikėjai, tokie kaip „Netflix“ ir „Amazon Prime“, 20 proc. savo turinio Europoje skirti Europos filmams ir televizijos programoms.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Netflix
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Netflix

Kovoti su Holivudo dominavimu ypač siekia Prancūzija, kuri metų metus subsidijuoja savo nacionalinę kino pramonę, taikydama specialųjį mokestį privačiai valdomiems transliuotojams, kurie transliuoja daug JAV sukurto turinio.

ES taip pat tikisi apmokestinti JAV internetinės televizijos transliuotojus, kad galėtų surinkti daugiau lėšų Europos filmams ir televizijos laidoms finansuoti ir paremti Europos pramogų sektorių.

„Netflix“ yra pareiškusi, jog nenori prisidėti prie valstybių kino subsidijų, o jos prioritetas yra kurti savo turinį, be kita ko, ir Europoje.

Pasak ES šaltinių, Europoje sukurtas turinys jau sudaro daugiau kaip penktadalį „Netflix“ katalogo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos