Vokietijos federalinis administracinis teismas praėjusį mėnesį nusprendė, kad taršiausių dyzelinių transporto priemonių eismo tam tikrose miesto zonose draudimas yra teisėtas.
Tuo tarpu V.Bulc laikraščiui „Mitteldeutsche Zeitung“ pareiškė, kad, „siekiant išvalyti orą miestuose, gali būti veiksminga taikyti miesto rinkliavų sistemą“, kuri padeda išvengti „erzinančių“ draudimų.
Elektroninė rinkliavos sistema, kuri galėtų būti standartizuota visoje Europos Sąjungoje (ES), nacionalinėms vyriausybėms galėtų leisti nustatyti „kintamus tarifus, kurių dydis galėtų priklausyti nuo, pavyzdžiui, kenksmingų išmetamųjų teršalų lygių arba paros meto“, pažymėjo Komisijos narė.
Ji pripažino, kad sistemų, kurios sektų į rinkliavos zonas įvažiuojančius automobilius ir skaičiuotų mokestį jų vairuotojams, įrengimas pareikalautų didelių išlaidų, „tačiau jos gana greitai atsipirktų – ir finansiniu požiūriu, ir aplinkos bei miestų gyventojų sveikatos apsaugos požiūriu“.
Tarša smulkiomis kietosiomis dalelėmis ir azoto oksidai (NOx) Europos Sąjungoje kasmet prisideda prie vidutiniškai 400 tūkst. ankstyvų mirčių dėl kvėpavimo takų ir širdies bei kraujagyslių ligų.
Vidutiniai metiniai azoto dioksido lygiai maždaug 70 Vokietijos miestų pernai viršijo ES nustatytas ribines vertes. Aukščiausi jie buvo Miunchene, Štutgarte ir Kelne.