Pagal Europos Komisijos pasiūlymus, mokestis gali būti nustatytas įplaukoms iš reklamos, kurias gauna tokie milžinai kaip „Google“, įplaukos, kurias „Apple“ ir „Spotify“ gauna iš paslaugų abonentų, taip pat pajamos iš įmonių skaitmeninių duomenų pardavimo trečiosioms šalims.
Manoma, kad oficialius pasiūlymus dėl mokesčio įvedimo Komisija pristatys jau kitą savaitę.
„The Financial Times“ šaltinių duomenimis, mokesčio tarifas greičiausiai sudarys 3 proc., tačiau Komisijos tarnybos vis dar svarsto, koks galėtų būti jo dydis.
Pasiūlymų projekte, su kuriuo pavyko susipažinti leidiniui, pateikiami ES biudžeto įplaukų, kurios būtų gautos įvedus 1–5 proc. skaitmeninį mokestį, įverčiai.
Pavyzdžiui, jeigu būtų nustatytas 5 proc. tarifas, metinės biudžeto įplaukos iš šio mokesčio sudarytų 7,8 mlrd. eurų. O jeigu būtų nustatytas 3 proc. tarifas, įplaukos sudarytų 4,8 mlrd. eurų per metus, parodė Komisijos skaičiavimai.
Manoma, kad mokestis bus taikomas įmonėms, kurių metinė apyvarta pasaulyje viršija 750 mln. eurų, o bendros apmokestinamosios įplaukos ES yra didesnės nei 50 mln. eurų.
Planai apmokestinti įmonių įplaukas prieštarauja tarptautinėje bendruomenėje priimtiems standartams, pagal kuriuos mokesčiai taikomi pelnui, o ne įplaukoms, rašo „The Financial Times“.
Tačiau pasiūlymai įvesti tokį mokestį jau sulaukė Prancūzijos ir Didžiosios Britanijos palaikymo ir šis retas sutarimas rodo, kad politikai nori pakeisti požiūrį į apmokestinimą.
Neabejojama, kad Europos Komisijos pasiūlymai papiktins stambias JAV technologijų įmones, kurios jau seniai skundžiasi, kad su jomis ES nėra sąžiningai elgiamasi. Be to, pasiūlymais greičiausiai bus nepatenkinti Airija ir Liuksemburgas, verslui taikantys nedidelius mokesčius.
Kad Komisijos pasiūlymai būtų patvirtinti, jiems turės pritarti visos ES valstybės narės.