„S&P Global“ atliekamas mėnesinis pirkimo vadybininkų indeksas (PMI) rodo, kad balandį po pandemijos turizmo ir pramogų sektoriuose stebimas šuolis kompensavo gamybos sulėtėjimą, kurį lėmė tiekimo grandinių problemos ir aukštos kainos.
Nepaisant priešpriešinių vėjų, indeksas, remiantis tyrimu, sumenko tik nežymiai – nuo 55,8 punkto balandį iki 54,9 punkto gegužę, grįždamas į kovo mėnesio lygį, tačiau gerokai viršydamas ilgalaikį vidurkį.
Didesnis nei 50 punktų rodiklis rodo augimą.
Europos ekonomiką „stiprina paslaugų paklausa, paspartėjusi panaikinus su pandemija susijusius apribojimus“, pažymėjo „S&P Global Market“ vyriausiasis verslo ekonomistas Chrisas Williamsonas.
Visgi jis pridūrė, kad dar reikia pažiūrėti, kiek ilgai šis atsigavimas gali išlikti, ypač atsižvelgiant į didėjančias pragyvenimo išlaidas ir gamybos problemas, kurios persimeta į platesnę ekonomiką.
Apklausa rodo, kad didžiausia plėtra fiksuota Prancūzijoje, o Vokietija – didžiausioje euro zonos ekonomika – įgavo tam tikrą pagreitį po balandį stebėto gamybos sektorius nuosmukio.