Euro zonos ekonomikos kreivė vėl kyla, spartėjant atsigavimui Vokietijoje

Euro zonos ekonomika pirmą kartą per šešis mėnesius ėmė vėl augti trečiadienį parodė atidžiai stebimo tyrimo rezultatai, nes dėl koronaviruso įvestos ribojamosios priemonės turėjo mažesnį poveikį gamybai, ypač Vokietijoje.
Karantinas Bavarijoje
Karantinas Bavarijoje / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Kovo mėnesį euro zonos ekonomika pranoko lūkesčius ir parodė daug geresnį nei tikėtasi augimą, daugiausia dėl rekordinės gamybos apimties augimo“, – teigė „IHS Markit“ vyriausiasis verslo ekonomistas Chrisas Williamsonas.

Pirkimų vadybininkų indeksas (PMI) kovą pakilo 52,5 punkto, palyginti su 48,8 punkto vasarį, perkopdamas 50 punktų ribą, rodančią augimą.

„IHS Markit“ atliktas tyrimas parodė, kad dėl didelio aktyvumo Vokietijoje – didžiausioje euro zonos ekonomikoje, – gamybos apimtis bendros valiutos bloke padidėjo iki 63 punktų ir tai buvo aukščiausias rodiklis nuo 1997 metų.

Visgi paslaugų sektorius tebelieka įstrigęs recesijos teritorijoje dėl pandemijos padarinių, nors nuosmukio tempas ir susilpnėjo, teigia „IHS Markit“.

Gamybos pagreitis taip pat turėjo įtakos naujų darbuotojų samdymui, kurio tempai buvo didžiausi nuo 2018 metų rugpjūčio mėnesio.

Paslaugų sektoriuose, apimančiuose labiausiai nukentėjusius turizmo ir svetingumo sektorius, darbo vietų kūrimo tempas buvo kuklesnis, rodo tyrimas.

Manoma, kad nuosmukis paslaugų sektoriuje dar tęsis, o pandemija vis dar kelia ypatingų sunkumų šio sektoriaus įmonėms.

„Todėl šis dviejų greičių ekonomikos pobūdis greičiausiai išliks dar kurį laiką“, – teigė Ch.Williamsonas.

„IHS Markit“ taip pat perspėjo, kad išaugusi prekių paklausa „kuria precedento neturintį spaudimą tiekimo grandinėms“, o tai gali sukelti tam tikrą vartotojų kainų infliaciją ateinančiais mėnesiais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis