Europolas konfiskavo 5 mln. nesaugių padirbtų žaislų

Europos Sąjungos teisėsaugos bendradarbiavimo agentūra nuo pernai spalio iki šių metų sausio konfiskavo per 5 mln. potencialiai pavojingų padirbtų žaislų už daugiau nei 18 mln. eurų, ketvirtadienį pranešė Europolas.
Žaislai
Žaislai / 123rf.com nuotr.

Tarp konfiskuotų prekių buvo „suklastotos ir neteisėtos dėlionės, vaizdo žaidimai ir su jais susiję personažai, stalo ir kortų žaidimai, lėlės ir gyvūnai iš žinomų televizijos serialų, vaikiškos kaladėlės, garsių prekių ženklų drabužiai ir aksesuarai“, nurodė Europolas.

„Didžioji dalis padirbtų žaislų buvo importuota iš Rytų Azijos į ES, Jungtinę Karalystę ir JAV“, – pridūrė agentūra.

Operaciją „Ludus II“, antrąjį tokio pobūdžio didelio masto tyrimą, koordinavo Europolas, o jam vadovavo Ispanijos ir Rumunijos policijos bei muitinės pareigūnai.

Tyrime dalyvavo teisėsaugos institucijų pareigūnai iš 21 šalies – 19 Europos valstybių, Jungtinių Valstijų ir Dramblio Kaulo Kranto.

Operacijos metu „konfiskuota pavojingų žaislų, kurių bendra vertė viršija 18 mln. eurų“, nurodė Europolas.

Pirma operacija „Ludus“ buvo surengta 2020 metais, Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnybai (EUIPO) įspėjus apie žaislus, neatitinkančius ES saugos normų ir todėl pavojingus vaikams.

Europolas nurodė, kad per naujausią operaciją konfiskuotos prekės buvo pavojingos dėl galimo cheminių medžiagų poveikio, užspringimo, elektros smūgio, klausos pažeidimo grėsmės, taip pat gaisro pavojaus.

Pasak agentūros, buvo stebimos 72 elektroninės prekybos platformos, 30 interneto svetainių buvo uždarytos, dėl 99 asmenų kreiptasi į teismines institucijas, dar 1 459 žmonės kreipėsi į sveikatos priežiūros ar administracines institucijas.

Šiuo metu suklastotos prekės sudaro 2,5 proc. visos pasaulinės prekybos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis