Europos centrinio banko vadovas Mario Draghis: Euro zonoje auga nestabilių kainų rizika

Euro zonoje auga nestabilių kainų rizika, penktadienį paskelbtame interviu įspėja Europos Centrinio Banko (ECB) vadovas.
Mario Draghis
Mario Draghis / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Rizika, kad nes neįvykdysime savo įsipareigojimo užtikrinti stabilias kainas yra didesnė nei prieš šešis mėnesius“, – sakė Mario Draghis leidiniui „Handelsblatt“.

Metinė infliacija euro zonoje lapkritį smuko iki 0,3 proc., o ECB įspėja, jog pingant naftai infliacija šiemet gali dar labiau nusilpti.

Šis sulėtėjimas sukėlė būgštavimus, jog euro zoną gali ištikti defliacija, kuri pakenks ekonomikos augimui ir šalių iždams.

M. Draghis sakė „Handelsblatt“, jog blokui labiau gresia „ilgas silpnumo, o ne krizės laikotarpis“.

Pasak M. Draghio, defliacijos rizika yra „ribota“, tačiau ECB valdyba „vienbalsiai“ nusprendė, kad reikalinga intervencija siekiant apsaugoti euro zoną nuo defliacijos.

„Mes esame techniškai pasirengę 2015 metų pradžioje sureguliuoti priemonių dydį, greitį ir sudėtį, jei prireiktų reaguoti į užsitęsusį žemos infliacijos laikotarpį“, – sakė jis.

ECB siekia, kad metinė infliacija 19 šalių vienijančioje euro zonoje laikytųsi ties 2 procentais.

Bankas taip pat svarsto didelės apimties vyriausybių obligacijų pirkimo galimybę, kad padėtų atsigauti Europos Sąjungos ekonomikai.

M. Draghis sakė „Handelsblatt“, jog blokui labiau gresia „ilgas silpnumo, o ne krizės laikotarpis“, tačiau jis yra „atsargiai optimistiškas“, kad banko priemonių pakaks užtikrinti visų euro zonos narių ekonomikos augimą 2015 metais.

Jis taip pat ragino ES vyriausybes skatinti reformas, kad būtų sumažintas biurokratizmas ir šalys taptų konkurencingesnės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis