Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Finansinių įstaigų veikla atstatyta, „Swedbank“ atstovas tikina, kad tokių trikdžių jau seniai nebuvo

Penktadienį net trijų finansinių įstaigų – „Swedbank“, „Luminor“ bankų ir elektroninių pinigų įstaigos „Paysera“ – klientai, bandydami atlikti internetinius pavedimus, susidūrė su trikdžiais. Šiandien šių įmonių internetinės svetainės jau veikia, tačiau įdomu tai, kad sutrikimai buvo pašalinti panašiu metu. Duomenų apie organizuotą kibernetinę ataką nėra.
„Swedbank“
„Swedbank“ / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Kaip šeštadienį 15min teigė „Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius, trikdžiai prasidėjo penktadienį apie 10 valandą ir tęsėsi iki 17.30 valandos vakaro.

Interneto banko veikimas tai „atsigaudavo“, tai vėl imdavo strigti. Problema ėmė ryškėti vis daugiau žmonių iš naujo ir iš naujo bandant prisijungti – dėl nestabilios veiklos ir didelio srauto internetinė svetainė tiesiog „lūžinėjo“.

Swedbank sutrikimai
Swedbank sutrikimai

„Susitvarkė viskas. Krizė baigėsi ir interneto bankas jau pilnai funkcionavo 17.30 valandą (penktadienį – aut. past.)“, – patikino S.Abraškevičius.

Tiesa, šeštadienio rytą lankantis šio banko internetinėje svetainėje lankytojus dar pasitiko apie galimus trikdžius perspėjanti žinutė. Pasak banko atstovo, šis perspėjimas buvo paliktas sąmoningai, nes padidėjęs klientų srautas gali vėl sulėtinti interneto banko veikimą.

„Šiuo metu jokių trikdžių nebematome“, – dar kartą pabrėžė jis.

Neatsimena kito tokio incidento

Paklaustas, ar aišku, dėl ko atsirado sutrikimai, S.Abraškevičius atsakė, kad, jų žiniomis, tai buvo techniniai trikdžiai.

„Išskirtinis atvejis, kad taip ilgai tęstųsi trikdžiai. Šiemet tikrai nebuvo. Net neatsimenu, kada buvo toks didesnis incidentas. Didžiausias nuostolis – klientai patyrė nepatogumų. Tiesa, jiems galėjome pasiūlyti mobiliąją išmaniąją programėlę – ji veikė be trikdžių. Daugelį besikreipusių klientų nukreipėme į programėlę“, – stebėjosi „Swedbank“ atstovas.

Bankas aiškinasi, kas nutiko. Teigiama, kad bus įdėtos visos pastangos, kad tai nepasikartotų – pamokos bus išmoktos.

Trikdžiai pašalinti panašiu metu

Pasak „Luminor“ banko atstovės Agnės Mažeikytės, būta problemų su sulėtėjusia internetinio banko veikla. Tiesa, nuo 18.15 valandos penktadienį viskas jau veikė tvarkingai. Įdomu, kad ir „Swedbank“ sutrikimus pašalino panašiu metu.

„Kokią problemą turime, tai kad kai kurie mokėjimai, kurie buvo atlikti penktadienį, savo gavėjus pasieks tik pirmadienį“, – teigė banko atstovė.

15min nuotr./„Paysera“, „Luminor“ ir „Paysera“
15min nuotr./„Paysera“, „Luminor“ ir „Paysera“

Paklausta, ar tokie trikdžiai yra dažni, ji atsakė, kad didelėse organizacijose „pasitaiko techninių nesklandumų“.

„Priežastis, kodėl sutriko internetinio banko veikla, esame nusistatę. Duomenų, kad būtų buvusi organizuota ataka, neturiu. Žinoma, keistas sutapimas, kad keletui bankui vienu metu sutriko“, – stebėjosi A.Mažeikytė.

Sutriko vienu metu

15min primena, kad penktadienį ryte sutriko „Swedbank“ internetinės bankininkystės veikla, neveikė tinklalapis. Jo atstovai klientus ragino kurį laiką naudotis banko išmaniąja programėle.

Į 15min redakciją kreipėsi ir „Luminor“ klientas, pranešęs, kad penktadienį taip pat susidūrė su šio banko veiklos sutrikimais. Algos dieną jokie pavedimai negalėjo būti įskaityti.

Elektroninių pinigų įstaigos „Paysera“ klientai nuo penktadienio ryto atsiskaitydami taip pat galėjo susidurti su trikdžiais. Vienam portalo skaitytojui rodė, kad sąskaitoje tiesiog nėra pinigų.

„Paysera“ komunikacijos projektų vadovas Aleksas Rozentalis 15min patvirtino, kad yra užfiksuotas pervedimų vėlavimas – pervedimai vyksta, tačiau lėčiau. Su šios įstaigos atstovu šeštadienį 15min susisiekti nepavyko.

Lietuvos bankas penktadienį nepakomentavo priežasčių, kodėl ir dar dvi finansinės įstaigos tą pačią dieną patyrė sutrikimus. Nebuvo atsakyta ir į 15min klausimą, ar Lietuvos finansų sektorius patiria kibernetinę ataką. Šeštadienį su Lietuvos banko atstovais susisiekti nepavyko.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais