Finansinių sukčių padaryti nuostoliai pernai augo dukart iki 10,2 mln. eurų

Finansiniai sukčiai iš Lietuvos gyventojų ir įmonių pernai išviliojo 10,2 mln. eurų – dukart daugiau nei 2020-aisiais, pranešė Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centras (PPPKC).
Patikliesems – ne dovanos, o nuostoliai
Patikliesems – ne dovanos, o nuostoliai / 123RF.com nuotr.

Anot jo, 96 proc. sukčių aukų buvo fiziniai asmenys, kurie vidutiniškai prarado iki tūkstančio eurų.

„Nors absoliuti dauguma sukčiavimo incidentų tenka fiziniams asmenims, likę 4 proc., kurie teko verslininkams – skausmingi. Pagal patirtų nuostolių sumą, iš juridinių asmenų išviliota daugiau nei 2,3 mln. eurų“, – pranešime teigė centro vadovas Eimantas Vytuvis.

Pasak jo, verslų puolimas yra kur kas geriau apgalvotas, pavyzdžiui, netikro vadovo schemos atveju sukčiai bando surasti įmonių vadovų pavardes, jų elektroninio pašto adresus, vartotojo vardus, slaptažodžius ir darbo funkcijas. Jie apsimeta įmonės vadovu siųsdami laiškus ar skambindami pavaldiniams, skubina, liepia atlikti pinigines operacijas.

Antra dažniausia sukčiavimo forma – investicinis sukčiavimas, kai siūlomi lengvas uždarbis ir maža rizika, o trečias dažniausias būdas yra duomenų viliojimas suklastota tekstine žinute elektroniniu laišku (14 proc.) – gąsdinama pasekmėmis nesiėmus veiksmų arba skatinama prizais bei dovanomis bandant išvilioti prisijungimo duomenis prie elektroninės bankininkystės sistemos.

Rečiau pasitaikantys, bet taip pat pavojingi būdai – telefoninis sukčiavimas (7 proc.), kai skambučio metu bando išgauti asmens duomenis, romantinis sukčiavimas (6 proc.) – mezga pažintis socialiniuose tinkluose, prisipažįsta meilėje ir prašo pinigų, netikras įmonės vadovas (2 proc.) – apsimeta vadovu ir inicijuoja pinigines operacijas.

Pagrindiniais sukčių taikiniais tapo trijų didžiausių šalies miestų gyventojai – Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje užfiksuota 80 proc. visų sukčiavimo atvejų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis