Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
09:29 /09:40

Lietuvos banko kuriamas naujas įrankis neramina fintech įmones: dalis turės užsidaryti

Lietuvos bankui (LB) kuriant įmokų ir mokesčių surinkimo sprendimą, kuris leistų pakeisti „Foxpay“, „Paysera“ ir kitų finansų tarpininkų paslaugas, finansų technologijų (fintech) asociacijos vadovė sako, kad dėl to nukentės fintech bendrovės.
Lietuvos Bankas
Lietuvos Bankas / Pauliaus Peleckio / BNS nuotr.

„Mūsų fintech, tiems, kurie teikia šią paslaugą, tai, žinoma, nemalonios naujienos ir nežinia, dalis praras 40 proc. savo verslo, o kiti turės arba persiorientuoti, arba užsidaryti“, – antradienį LRT radijui sakė „Fintech Hub LT“ valdybos pirmininkė Asta Grigaitytė.

„Fintech, jie ima tas sritis, kurios dar yra neišvystytos ir jie investuoja ten, kur paslaugų dar nėra. Čia buvo pavyzdys, kur niekas neteikė ir atėjo fintech ir pradėjo investuoti. Tai jiems dabar pasakome, kad kiti dabar lengvai ir už pigiau tą pačią paslaugą galės teikti, atsiranda nelygios konkurencijos sąlygos“, – aiškino A. Grigaitytė.

Anot jos, LB kuriamas produktas taip pat gali sudaryti keblumų ir juo besinaudojantiems.

„Kas naudosis Lietuvos banko paslauga, jie taps tiesiogiai priklausomi nuo infrastruktūros, ar ji tikrai taps tokia lanksti ir patogi, kaip fintech kuria, nežinau, tikėkimės. (...) Jeigu tai bus centralizuota paslauga, atsiranda sisteminė rizika. Jeigu Lietuvos banko sistema sutriks, vadinasi, sutriks visų tiekėjų paslaugos“, – aiškino ji.

LB kuriamas sprendimas bus skirtas viešojo sektoriaus institucijoms ir bankams ar kitiems rinkos dalyviams – organizacijos ar žmonės galės tiesiogiai jų prašyti mokėjimų iš savo klientų.

Vartotojų aljanso viceprezidentas Kęstutis Kupšys teigė, kad verslas tokią riziką galėjo įsivertinti.

„Tie, kurie kūrė tas paslaugas, turėjo įsivertinti, kad greičiausiai tai nebus neriboto laikotarpio paslauga. Kai tu užpildai kažkokią sritį, tai rinka, ji pasiveja tuos netobulumus ir tos nišinės paslaugos natūraliai nunyksta“, – LRT radijui teigė jis.

Be to, K. Kupšio teigimu, kuriamo sprendimo nauda vartotojams yra itin didelė, o svarbiausia jų – apsauga nuo nesąžiningų galimų verslo veiksmų.

„Saugumas, kurį gauna vartotojas, neabejotinai yra daug svarbesnis“, – pabrėžė jis.

LB kuriamas sprendimas jau pristatytas Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI), „Sodrai“, Muitinės departamentui ir Valstybės skaitmeninių sprendimų agentūrai, detalizuojami jų poreikiai ir paslaugos įgyvendinimo galimybės.

LB teigimu, prašymą sumokėti įmokas ar mokesčius bus galima išsiųsti tiesiai į kliento elektroninės bankininkystės sistemą ar mobiliąją programėlę, jam nereikės papildomai jungtis prie kitų sistemų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų