G.Nausėda remia bendrą skolinimąsi euro zonoje per „koronaviruso obligacijas“

Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda palankiai vertina bendro skolinimosi euro zonoje idėją, siekiant finansuoti ekonomikos gelbėjimo planus, verslui kenčiant nuo koronaviruso pandemijos, sako šalies vadovo patarėjas.
Gitanas Nausėda
Gitanas Nausėda / LR Prezidento kanceliarijos / R.Dačkaus nuotr.

Pasak Simono Krėpštos, Europos Sąjungos valstybių ir vyriausybių vadovai vadinamųjų „koronaviruso obligacijų“ išleidimo perspektyvą aptarė šią savaitę vykusioje telekonferencijoje.

„Ši idėja nebuvo pagrindinė posėdžio tema, bet dalyvių buvo sutikta gana pozityviai, ir prezidentas taip pat pozityviai vertina tokią galimybę“, – BNS sakė prezidento patarėjas.

„Projektas yra dar tik idėjų fazėje, yra daug detalių ir rizikos valdymo elementų, kurie turėtų būti suderinti. Bet šią idėją, kaip didinančią finansų integraciją euro zonoje, kaip papildomą žingsnį bendrosios rinkos link, prezidentas vertina teigiamai“, – sakė S.Krėpšta.

Jo teigimu, bendrų euroobligacijų idėja Europos Sąjungoje nėra visiškai nauja, bet smūgis ekonomikai dėl koronaviruso pandemijos skatina ją įvertinti iš naujo.

„Bendrų euroobligacijų, leidžiamų kelių valstybių, o ne vienos atskiros valstybės, idėja nėra nauja, ji buvo kelta Europos Komisijos dar 2011 metais. Ji vėl grįžo ant stalo, nes matome, kad Europos ekonomikos augimas susiduria su iššūkiais ir turbūt jis ženkliai mažės“, – kalbėjo S. Krėpšta.

„Šalys narės duos atsaką didindamos savo finansines išlaidas ir, be abejo, bus aktyvios skolinantis, todėl šios idėjos aktualumas yra žymiai išaugęs. Tai padėtų šalims narėms efektyviau pritraukti reikiamus finansinius išteklius, o, antra vertus, žiūrint į ilgesnį laikotarpį, tai būtų teigiamas žingsnis didesnės finansinės integracijos link“, – sakė prezidento patarėjas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis