G.Šimkus: Baltijos šalys neišnaudoja stipraus regiono įvaizdžio investicijoms pritraukti

Nepaisant gerų ekonomikos rodiklių, Baltijos šalys nesugeba išnaudoti savo kaip stipraus ir investuotojams patrauklaus regiono įvaizdžio, sako Lietuvos banko (LB) valdybos pirmininkas Gediminas Šimkus.
Gediminas Šimkus
Gediminas Šimkus / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Šiuo metu Baltijos šalys nesugeba išnaudoti vieno stipraus regiono įvaizdžio ir sukurti tikrai stiprios kapitalo rinkos, kuri ne tik skatintų inovacijas, bet ir įtrauktų Baltijos šalių įmones į pasaulio investuotojų žemėlapį“, – penktadienį bendrame Europos investicijų banko, Lietuvos, Latvijos, Estijos centrinių bankų seminare sakė G.Šimkus.

Anot jo, spartesnis nei prognozuota bendrojo vidaus produkto augimas, didėjančios investicijos ir augantis vartojimas rodo, kad Baltijos šalių ekonomika greitai atsigauna po pandemijos šoko.

„Europos investicijų banko investicijų apžvalga rodo, kad iki 2021 metų pabaigos bendros investicijos Lietuvoje 5 proc. viršijo priešpandeminį lygį. Panašūs stebėjimai Estijoje ir Latvijoje rodo, kad investicijos pernai buvo stulbinamai – 30-40 procentų – didesnės, nei prieš pandemiją“, – kalbėjo G.Šimkus.

LB valdybos pirmininkas teigė, kad investuotojams į Baltijos šalis ateiti trukdo Rusijos pradėtas karas Ukrainoje ir dėl jo esantis neapibrėžtumas.

„Karo Ukrainoje eskalacija tebėra labai didelė ir mes išgyvename precedento neturintį neapibrėžtumą, o tai kelia didelį nerimą, nes neapibrėžtumas yra didžiausia kliūtis privačių korporacijų investicijoms“, – teigė G.Šimkus.

Statistikos departamento duomenimis, Lietuvos BVP pirmąjį šių metų ketvirtį, palyginti su tuo pačiu metu pernai, augo 4,1 proc. ir to meto kainomis siekė 14,2 mlrd. eurų. Latvijoje BVP augo 5,9 proc., Estijoje – 5,2 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis