2,4 mlrd. eurų vertės konkursą dėl dujotiekio statybos „Saipem“ laimėjo 2014 m. kovą.
Ekspertai teigia, kad „Turkiško srauto“ projektas bus tęsiamas, tačiau naujo statybų rangovo paieška gali užtrukti iki pusės metų.
Ekspertai teigia, kad „Turkiško srauto“ projektas bus tęsiamas, tačiau naujo statybų rangovo paieška gali užtrukti iki pusės metų.
Maža to, vienašališkas „Gazprom“ sprendimas nutraukti sutartį su Italijos bendrove gali atbaidyti kitas potencialias statybų darbų įmones.
„Gazprom“ apie „Turkiško srauto“ dujotiekio tiesimą paskelbė 2014 m. pabaigoje, po to, kai buvo atsisakyta „Pietų srauto“ projekto – po Juodąja jūra einančio dujotiekio į Pietų Europą.
Pastarajam dujotiekio projektui priešinosi JAV ir Europos Sąjunga, sakydamos, kad „Pietų srautas“ dar labiau sustiprintų Rusijos monopolį gamtinių dujų tiekimo rinkoje.
Birželį „Gazprom“ pasirašė memorandumą su Graikija dėl „Turkiško srauto“ dujotiekio pratęsimo šios Viduržemio jūros šalies teritorijoje.
Kuomet „Saipem“ sužinojo, kad Rusijos dujų milžinas sutartį nutraukė, vienas iš įmonei priklausančių vamzdžius klojančių laivų „Castoro 6” buvo Rusijos teritoriniuose vandenyse ir ruošėsi pradėti statybas.
Kitas bendrovės laivas „Saipem 7000“ tuo metu buvo Juodojoje jūroje.
Po netikėto „Gazprom“ sprendimo, ketvirtadienį Italijos bendrovės akcijos nukrito 2,34 proc.