Kaip išplėsti vos prieš keletą metų pastatytą naują Marijampolės autobusų stotį, svarstoma jau beveik nuo pat jos pastatymo dienos. Mat jau statant šią stotį buvo aišku, kad ji – labai trumpaamžis statinys, tenkintis tik tos dienos poreikius. Tačiau apie tai tuo metu niekas nemąstė. Svarbiausia – pastatyti.
Vieną dieną stato...
Marijampolės miesto valdžia buvo gavusi pasiūlymą iš vieno didelio prekybos tinklo. Prekybininkai užsinorėjo senosios stoties vietoje, šalia miesto centro, pastatyti didžiulį prekybos centrą. Miestui už sklypą pasiūlė kiek daugiau nei 4 mln. litų.
Pinigai sugundė miesto valdžią – buvo pastatyta apie 1,8 mln. litų kainavusi naujoji Marijampolės autobusų stotis šalia geležinkelio stoties. Taip pat įrengtas naujas peronas ir pastatytas nedidelis pastatėlis autobusų stoties administracijai, jame tilpo tik trys kabinetai – stoties viršininko, informacinės ir bagažo bei siuntų tarnybų. Bilietų kasos buvo įkurdintos geležinkelio stotyje, ten pat autobusų keleiviams buvo įrengtos ir bendros laukimo salės.
Tačiau tokiais patogumais keleiviai nė kiek nesidžiaugia. Mat geležinkelio stotis atrakinta tik dienomis, o naktimis net ir norinčiuosius pasinaudoti tualetu pasitinka užrakintos durys.
Tuo ypač piktinasi tarptautinių autobusų keleiviai, kurių pastaruoju metu itin padaugėjo. Šie į Marijampolę dažniausiai užsuka vėlų vakarą, naktį ar paryčiais.
Be to, stotyje nėra nei valiutos keityklos, nei kavinės, kur galėtų pavalgyti didesnis keleivių skaičius. Mat statant autobusų stotį nesitikėta, kad per mėnesį į ją užsuks apie 600 tarptautiniais reisais ir apie tūkstantį vietiniais bei tarpmiestiniais reisais važiuojančių autobusų.
... kitą – griauna
Pasak UAB „Marijampolės autobusų parkas“ direktoriaus Algimanto Štaro, buvo svarstomi keli autobusų stoties rekonstrukcijos variantai, tačiau kitokio, kaip tik ją nugriauti ir statyti naują – nerasta. Mat norima, kad naujoje autobusų stotyje per mėnesį būtų galima priimti ne mažiau kaip 6 tūkst. autobusų.
„Stoties pastatas yra konteinerio tipo ir jo išplėsti neįmanoma. Pagal šiuo metu galiojančias statybų normas visuomeninių pastatų aukštis turi būti ne mažesnis nei 3 metrai. Tuo metu šio pastato – 2,6 metro. Be to, reikalavimų neatitinka ir konstrukcijos. Tad pastatas bus nugriautas, o vietoj jo statomas naujas“, – aiškino A.Štaras.
Marijampolės savivaldybės administracijos direktorius Valdas Tumelis, kalbėdamas su LŽ, mėgino kiek švelninti „Autobusų parko“ direktoriaus teiginius. Anot jo, griauti viso stoties pastato niekas neketina. „Kartu su architektais mėginome kaip nors tą metalinį statinį integruoti į būsimą pastatą, tačiau nelabai pavyko. Todėl ir pasirinktas toks būdas. Visi peronai ir privažiavimai, šaligatviai, stovėjimo aikštelės liks ir dar bus išplėsti“, – tikino savivaldybės administracijos direktorius.
Anot jo, išmontuoti konteinerio tipo pastatą gali atsieiti apie 20 tūkst. litų. Tuo metu naujojo pastato statyba kainuos apie 3 mln. litų. Pinigų tam tikimasi sukrapštyti nuo UAB „Marijampolės autobusų parkas“ atskyrus autobusų stotį ir pardavus autobusų parko akcijas.