Gitanas Nausėda: suprastėję vartojimo lūkesčiai verčia sunerimti

Prezidentas Gitanas Nausėda mano, kad kovojant su ekonominėmis koronaviruso epidemijos pasekmėmis būtina atsižvelgti ne tik į socialinės atskirties mažinimą, bet ir atkreipti dėmesį į vartojimo skatinimą, ypač turint omenyje suprastėjusius vartotojų lūkesčius.
Gitanas Nausėda
Gitanas Nausėda / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Pagal vartotojų lūkesčius tai, ką mes matome dabar, tai yra jau pusė kelio nueita iki 2010 metų žemiausio vartojimo pasitikėjimo taško, o yra nustatyta, kad tarp vartojimo ir vartojimo lūkesčių yra gana tampri koreliacija. (...) Pastaraisiais mėnesiais vartojimo lūkesčiai staigiai nėrė žemyn ir tai turi mus neraminti“, – interviu naujienų portalui delfi.lt sakė G.Nausėda.

„Antirekordas buvo 2010 metais, dabar esame geresnėje situacijoje, bet trajektorija eina į dugną“, – pridūrė jis.

G.Nausėda mano, kad būtent Prezidentūros pasiūlyta laikino gyventojų pajamų mokesčio (GPM) mažinimo nuo 20 proc. iki 15 proc. iniciatyva suteiktų postūmį vidaus paklausai.

„(Valdančiųjų – BNS) norima koncentruotis tik į mažiausias pajamų grupes (...), bet man atrodo, geriausias kelias yra derinti abu motyvus: socialinė atskirtis labai svarbi ir mes sprendžiame šitą problemą per vienkartines išmokas, per NPD didinimą. Tuo tarpu gyventojų pajamų mokesčio tarifas paliestų platesnius gyventojų sluoksnius ir turėtų apčiuopiamesnę įtaką vidaus paklausai, tuomet gautume iš vartojimo mokesčių didesnę sumą“, – argumentuoja prezidentas.

Prezidentas siūlo 5 punktais mažinti GPM ir 50 eurų (iki 400 eurų) padidinti neapmokestinamąjį pajamų dydį (NPD).

Nuo 20 proc. iki 15 proc. GPM siūloma mažinti laikinai – iki metų pabaigos ir taikyti jį darbuotojų pajamoms iki trijų vidutinių darbo užmokesčių (VDU) – pirmąjį šių metų ketvirtį tai būtų 3724 eurai (iki mokesčių).

Dabar 20 proc. GPM taikomas pajamoms iki 7 VDU, o didesnėms – 32 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų