Nuo balandžio 8 dienos pradedama kampanijos reklama „Expectations vs reality“ Vilnius bandys nusikratyti „buvusios sovietinės šalies“ etiketės.
„Nežino Vilniaus 60 proc. JK ir 40 proc. Vokietijos gyventojų, o iš tų, kurie žino, ketvirtadalis žino tik pavadinimą. (...) Jeigu tu nežinai, kuo žavus tas miestas, tai ką gali tada ten nuveikti?“ – ketvirtadienį pristatydama naują kampaniją sakė „Go Vilnius“ vadovė Dovilė Aleksandravičienė.
Jos teigimu, KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto šiemet atliktas tyrimas parodė, kad vos 8 proc. JK ir Vokietijos gyventojų apie Vilnių žino kiek daugiau nei jo pavadinimą ar turi daugiau nei bazinių-geografinių žinių. Didžioji dalis jų Vilnių sieja su Rytų Europos stereotipais, skurdu.
„Su kuo asocijuojasi Vilnius Jungtinei Karalystei? Tai Rusija – 10 proc., (...) tą patį matome ir Vokietijoje – 17 proc. mano, kad mes esame ta posovietinė šalis blogąja prasme“, – pridūrė ji.
Anot jos, 59 proc. britų ir 50 proc. vokiečių apsilankę Vilniuje norėtų čia sugrįžti dar kartą.
Vienas kampanijos akcentų – vaizdo įrašas, kuriame britas laikraštyje pamatęs kvietimą atvykti į Vilnių pradeda įsivaizduoti įvairius stereotipinius vaizdus, pavyzdžiui, vyrą, besišlapinantį ant medinės trobos sienos ir atsisukantį pasisveikinti, mamą su vaiku, važiuojančius vežime su šiaudais. Vėliau britui rodomi šiuolaikinio Vilniaus vaizdai.
D.Aleksandravičienė pripažino, kad tokia reklama yra itin drąsi, tačiau kiek anksčiau atlikti tyrimai parodė, kad ji efektyvi: 53 proc. vokiečių ir 49 proc. britų pamatę reklamą pradėjo ieškoti daugiau informacijos apie Vilnių, o atitinkamai 36 proc. ir 37 proc. norėjo plačiau patyrinėti Vilniaus kultūrą ir istoriją, dar 27 ir 30 proc. – planuoti kelionę į Lietuvos sostinę.
„Taip, ta reklama yra drąsi, mes žinom, bet mes padarėme tyrimus, (...) tai pusė žmonių, pamačiusių šitą reklamą, pradėjo gūglinti, kas yra Vilnius, (...) vienas iš keturių žmonių reklama dalinosi su kitais“, – sakė ji.
Reklama daugiausia bus rodoma internetinėje erdvėje žmonėms, kurie turi didžiausią potencialą susidomėti Vilniumi.
„Londone bus rodoma metro stotyse ir digital visoj erdvėj, tai video formatas bus skaitmeninėje erdvėje, tai „Youtube“, „Google“ ir „Meta“ visi kanalai, tai „Facebook“, „Twitter“, „Tik Tok“ ir tie patys digital kanalai Vokietijoje, tik kad bus targetinama į Vokietijos miestus, iš kurių yra patogus susisiekimas su Vilniumi, patogūs skrydžiai“, – aiškino D.Aleksandravičienė.
Pasak jos kampanijai bus išleista apie 0,5 mln. eurų, o lėšų šaltinis – miesto turistų rinkliava.