Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Grynųjų poreikis – kaip iki pandemijos, skaitmeninės paslaugos – vis populiaresnės

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenimis, pinigų išgryninimo per bankomatus rodikliai, baigiantis 2021-iesiems, grįžo į priešpandeminį lygį, tuo metu elektroninių paslaugų populiarumas per dvejus metus gerokai išaugo, pranešė LBA.
Grynieji eurai
Grynieji eurai / Josvydo Elinsko / 15min nuotr.

LBA duomenimis, baigiantis pirmiesiems pandemijos metams, 2020 m. gruodį, per bankomatus buvo išgryninta 14 proc. mažiau lėšų nei atitinkamu laikotarpiu ankstesniais metais. Dar po metų, praėjusį gruodį, rodiklis tiek pat išaugo ir grįžo į 2019 m. lygį.

2021 m. sausį dėl karantino reikalavimų ir įvairių suvaržymų lėšų gryninimosi apimtys buvo sumažėję 17 proc. Tuo metu šiemet sausį rodiklis grįžo į panašų lygį, kaip ir 2020 m. sausį.

Skaitmeninių sprendimų populiarumas savo ruožtu nuosekliai augo. Atsiskaitymų kortelėmis pirkiniams apyvarta 2019–2020 metais išaugo 14 proc.: nuo 7,6 mln. eurų 2019 m. iki 8,7 mln. eurų 2020 m. 2021 m. trečiojo ketvirčio duomenimis, atsiskaitymų apyvarta, lyginant su atitinkamu laikotarpiu 2020-aisiais, išaugo 16 proc.

LBA užsakymu pernai atlikta gyventojų apklausa parodė, kad elektronine bankininkyste naudojasi jau 90 proc. šalies gyventojų. Šis rodiklis per metus ūgtelėjo net 10 proc. – ekspertų vertinimu, ryškus pokytis sietinas su pandemijos poveikiu, elektroninių paslaugų bei skaitmeninių įgūdžių plėtra.

Fiziniuose bankų skyriuose lankomasi vis rečiau. Apklausos duomenimis, pernai banko skyriuje nė karto nesilankė beveik 60 proc. respondentų. 2020-aisiais jų dalis sudarė 48 proc., 2019-aisiais – tik 30 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos