Rinkodaros ekspertų teigimu, kompanijos naudojasi azartu, kurį patiria pirkėjas besinaudojantis kuponu. Tyrėjų teigimu, yra įrodyta, kad prekė, kainuojanti 200 JAV dolerių, pirkėjui yra mažiau patraukli nei ta, kuri kainuoja 400 JAV dolerių ir jai dar taikoma 50 proc. nuolaida. Taip yra, nes akcijos ir įvairūs pasiūlymai džiugina žmones.
„Mintis, kad panaudojus kuponą gausi geresnį nei kitas pirkėjas pasiūlymą, taip jaudina, kad žmonės pamiršta apie tikrąsias išlaidas. Rezultate įprasti kuponų naudotojai dažnai išleidžia daugiau pasirinktai prekei nei tie, kurie šios praktikos netaiko“, – Hjustono Rice universiteto rinkodaros profesorius Utpal Dholakia rašė žurnale „Psychology Today“.
Kuponai priverčia pirkti tai, ko jums nereikia. Vartotojų ataskaitose skelbiama, kad 63 proc. pirkėjų teigę pirkę prekę, nors jiems jos nereikia, tik dėl to, kad turėjo jai nuolaidą.
Tačiau U.Dholakia sako, tai nebūtinai reiškia, kad kuponais naudotis nereikėtų, tačiau jis rekomenduoja pirkti tik tai, ko iš tiesų teikia.
„Jei kalbame apie maisto produktus, kur kuponai yra dažnas reiškinys, susidarykite pirkinių sąrašą ir tuomet bandykite rasti kuponus toms prekėms. Tik tuomet įsigysite prekes, kurių jums reikia, bei gausite nuolaidą“, – „Business Insider“ sakė jis.
Be to, besinaudojant kuponais dažnu atveju įsigyjate daugiau, nei jums reikia.
Prekybos tinklai mėgsta naudoti „pirkimo urmu“ ideologiją, kurią kuponų naudotojai tiesiog dievina. Tokie pirkėjai įsitikinę, kad jei jie dabar nusipirks daugiau nei šiam momentui reikia, tai atsipirks ilguoju laikotarpiu. Tačiau tiesa kitokia. Daugeliu atveju turėsite per daug vienos prekės ir panaudosite tik dalį to, ką įsigijote, o likusi tiesiog suges. U.Dholakia įspėja, kad pirkdami urmu rizikuojate tapti kaupiku, linkę į nesveiką mitybą ir, galiausiai, likti be pinigų.
„Jie išleidžia daugiau, nes perka tai, ko iš tiesų jiems nereikia tik dėl to, kad tai prekei taikoma nuolaida“, – sakė jis.
Jei kuponas turi galiojimo laikotarpį, pirkėjai jaučia poreikį veikti greitai. Dėl to žmonės perka daugiau, kad ateityje nemokėtų pilnos kainos. Kompanijos „WE R CBD“ rinkodaros vadovas Keeon Yazdani tikina, kad jie dažnai siunčia pirkėjams tokius kuponus, kuriuose yra nurodyta data.
„Naudojame tokius žodžius kaip „Veik greitai! Prekės ribotos! Laikas baigiasi!“ Pastebėjome, kad tai klientams sukuria skubos jausmą pirkti, kol prekės yra su nuolaida“, – „Business Insider“ sakė jis.
Maža to, neapsigaukite, jei manote, kad dėl gautos nuolaidos išleisite mažiau, mat įprastai būna priešingai.
U.Dholakia teigimu, kuomet naudojatės kuponu, yra lengviau save įkalbėti viršyti biudžetą. Juk tai atsipirks ilguoju laikotarpiu.
„Daugelis pirkėjų sprendimus priima impulsyviai net be kuponų, o šie gali išvesti iš kelio. Galiausiai, naudokitės nuolaidomis atsargiai ir apgalvotai. Tik pirkdami apdairiai, vartodami atsakingai galėsite sutaupyti pinigų“, – kalbėjo ekspertas.