Gyvenimas su euru – prekės pinga jau trečią mėnesį iš eilės

2015 m. vasario mėn., palyginti su sausio mėn., vartojimo prekių ir paslaugų kainos sumažėjo 0,3 proc., praneša Lietuvos statistikos departamentas.
Pieno produktai
Pieno produktai / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Tam daugiausia įtakos turėjo sumažėjusios avalynės, kietojo kuro, drabužių, pieno ir jo produktų, sūrio ir kiaušinių, trumpalaikio naudojimo namų ūkio prekių ir mėsos kainos ir padidėjusios degalų ir tepalų, daržovių, vaisių, laikraščių ir periodinių leidinių kainos. Mėnesinė defliacija fiksuojama trečią mėnesį iš eilės.

Vartojimo prekių kainos per šį laikotarpį sumažėjo 0,5 proc., o paslaugų kainos padidėjo 0,1 proc. Prekių kainų pokyčio įtaka bendrajam mėnesiniam kainų pokyčiui buvo neigiama ir sudarė –0,35 procentinio punkto, o paslaugų kainų pokyčio įtaka buvo teigiama ir sudarė +0,02 procentinio punkto.

Valstybės ir savivaldybių institucijų reguliuojamos vartojimo prekių ir paslaugų kainos sumažėjo 0,1 proc., rinkos kainos – 0,4 proc. Valstybės ir savivaldybių institucijų reguliuojamų bei rinkos kainų pokyčių įtaka buvo neigiama ir sudarė atitinkamai –0,01 ir –0,32 procentinio punkto.

2015 m. vasario mėn., palyginti su sausio mėn., iš maisto produktų ir nealkoholinių gėrimų daugiausia – 2,5 proc. – atpigo aliejus ir riebalai, 1,7 – pienas ir jo produktai, sūriai, 1,1 – kava, arbata ir kakava, po 0,8 proc. – mėsa bei duona ir grūdų produktai, o daržovės pabrango 5,1 proc., vaisiai – 1,8, mineraliniai vandenys, gaivieji gėrimai ir sultys – 1,3 proc.

Iš energetinių prekių daugiausia sumažėjo suskystintų dujų maistui gaminti – 9,2 proc., suskystintų automobilinių dujų – 6,7, kietojo kuro – 4,1, šilumos energijos – 1,3 proc. kainos, o padidėjo skystojo kuro – 6,8 proc., dyzelinių degalų – 4,6, benzino – 4 proc. kainos. 

Iš kitų prekių daugiausia atpigo avalynė – 4,1 proc., asmeninių transporto priemonių atsarginės dalys ir pagalbiniai reikmenys – 2,9, trumpalaikio naudojimo namų ūkio prekės bei kiti aprangos gaminiai ir aprangos reikmenys – po 2,8, drabužiai, garso ir vaizdo priėmimo, įrašymo ir dauginimo įrenginiai, kiti neelektriniai asmens priežiūros prietaisai, reikmenys ir priemonės – po 1,7 proc., o pabrango laikraščiai ir periodiniai leidiniai – 6,9 proc., augalai ir gėlės –1,9, įrašų laikmenos – 1,7, namų ir sodo pagrindiniai įrankiai ir įranga –1,5, gaminiai ir medžiagos būsto priežiūrai ir remontui – 1,3, informacijos apdorojimo įrenginiai – 1,1 proc.

Iš paslaugų daugiausia pabrango būsto nuomos paslaugos – 1,2 proc., aprangos valymo, taisymo ir nuomos – 1, viešojo maitinimo valgyklose – 0,8, keleivių vežimo oro transportu, poilsio ir sporto, fotografų – po 0,7, atostogų išvykų – 0,6 proc., atpigo sanatorijų paslaugos – 3,7 proc., pervežimo paslaugos – 1,4 proc.

Metinė defliacija – 1,8 proc.

2015 m. vasario mėn. metinė (2015 m. vasario mėn., palyginti su 2014 m. vasario mėn.) defliacija sudarė 1,8 proc. (2014 m. vasario mėn., palyginti su 2013 m. vasario mėn., infliacija sudarė 0,2 proc.). 

Metinei infliacijai didžiausią įtaką turėjo sumažėjusios degalų ir tepalų, šilumos energijos, kietojo kuro, dujų, drabužių kainos ir padidėjusios viešojo maitinimo restoranuose, kavinėse ir panašiose įstaigose paslaugų, tabako gaminių, vaisių, kavos, arbatos ir kakavos, būsto nuomos paslaugų, farmacijos gaminių kainos.

Vartojimo prekių kainos per metus sumažėjo 3,3 proc., paslaugų kainos padidėjo 3,1 proc. 

2015 m. vasario mėn., palyginti su 2014 m. vasario mėn., valstybės ir savivaldybių institucijų reguliuojamos kainos sumažėjo 2 proc., rinkos kainos – 1,8 proc.


2015 m. vasario mėn. vidutinė metinė defliacija sudarė 0,2 proc. 2014 m. vasario mėn. vidutinė metinė infliacija sudarė 0,7 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis